Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Lära sonen skidor eller snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JanN" data-source="post: 1077148" data-attributes="member: 32256"><p>Jag kan tyvärr inte bidra med praktisk erfarenhet eftersom jag sitter i samma båt. Har följande strategi för mina barn som är 3.5 & 2 år: </p><p></p><p>- cross-training: jag tror skidor hjälper snowboard och vice versa. Längdskidor, hockey också bra. </p><p>- de kommer att starta i skidskola eftersom det torde vara lättare i början. När de har kommit underfund med hur snö fungerar, utvecklat balans&koordination kan de testa snowboard på allvar. Skulle tro att det blir om några år.</p><p>- köpte en Burton Riglet ifjol och barnen älskar att bli dragna på snö, gräs, inomhus... Känns mera som en leksak vilket är bra. Rekommenderas! Har också ett par plastskidor som sonen vandrat runt med sen han var 1.5</p><p>- ingen stress: ifall de vill ha picknick hela dagen är det bara att acceptera.</p><p></p><p>Mitt stora mål/dröm denna vinter är att de kommer att njuta av att vara utomhus och tycka om berg. Åker själv både snowboard och skidor - älskar båda lika mycket, även om snowboard har en speciell plats i mitt hjärta. Hoppas barnen kommer att ha roligt med båda sporterna!</p><p></p><p>Ok, nu får någon med praktisk erfarenhet bidra med tips!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JanN, post: 1077148, member: 32256"] Jag kan tyvärr inte bidra med praktisk erfarenhet eftersom jag sitter i samma båt. Har följande strategi för mina barn som är 3.5 & 2 år: - cross-training: jag tror skidor hjälper snowboard och vice versa. Längdskidor, hockey också bra. - de kommer att starta i skidskola eftersom det torde vara lättare i början. När de har kommit underfund med hur snö fungerar, utvecklat balans&koordination kan de testa snowboard på allvar. Skulle tro att det blir om några år. - köpte en Burton Riglet ifjol och barnen älskar att bli dragna på snö, gräs, inomhus... Känns mera som en leksak vilket är bra. Rekommenderas! Har också ett par plastskidor som sonen vandrat runt med sen han var 1.5 - ingen stress: ifall de vill ha picknick hela dagen är det bara att acceptera. Mitt stora mål/dröm denna vinter är att de kommer att njuta av att vara utomhus och tycka om berg. Åker själv både snowboard och skidor - älskar båda lika mycket, även om snowboard har en speciell plats i mitt hjärta. Hoppas barnen kommer att ha roligt med båda sporterna! Ok, nu får någon med praktisk erfarenhet bidra med tips! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Lära sonen skidor eller snowboard?
Tillbaka
Topp