Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Lära sonen skidor eller snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jell-O" data-source="post: 1077210" data-attributes="member: 100247"><p>Min egen erfarenhet är att snowboard är lättare till att börja med, i alla fall om man börjar i åldern 2-4 år. Det ändå är ju ändå mest lek, pjäxor är obekväma och två skidor är är svårare att hålla reda på än en snowboard. Så mycket svänga är det ju inte heller tal om. Plus att det är rätt naturligt att stå som man gör på en snowboard om man ska ta sig ned för en backe. Om man köper en "riglet reel" till brädan kan man dessutom dra runt ungen på platten, och det uppskattas.</p><p></p><p>Efter 4 ish års ålder blir skidor enklare. Eller snarare blir ungen bättre mycket snabbare på skidor än på bräda, och då blir det ju roligt bara för att man blir bättre. </p><p></p><p>Min 6-åriga dotter har devisen "puder/slask=bräda, allt annat före=skidor", även om hon egentligen helst åker skidor eftersom hon vurpar mindre då.</p><p></p><p>Sammanfattningsvis så tror jag att om man vill lära ungen att åka bräda får man göra det i åldern 2-4, eller vänta tills det finns ett eget intresse i åldern 10+...</p><p></p><p>Men kids är ju såklart olika.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jell-O, post: 1077210, member: 100247"] Min egen erfarenhet är att snowboard är lättare till att börja med, i alla fall om man börjar i åldern 2-4 år. Det ändå är ju ändå mest lek, pjäxor är obekväma och två skidor är är svårare att hålla reda på än en snowboard. Så mycket svänga är det ju inte heller tal om. Plus att det är rätt naturligt att stå som man gör på en snowboard om man ska ta sig ned för en backe. Om man köper en "riglet reel" till brädan kan man dessutom dra runt ungen på platten, och det uppskattas. Efter 4 ish års ålder blir skidor enklare. Eller snarare blir ungen bättre mycket snabbare på skidor än på bräda, och då blir det ju roligt bara för att man blir bättre. Min 6-åriga dotter har devisen "puder/slask=bräda, allt annat före=skidor", även om hon egentligen helst åker skidor eftersom hon vurpar mindre då. Sammanfattningsvis så tror jag att om man vill lära ungen att åka bräda får man göra det i åldern 2-4, eller vänta tills det finns ett eget intresse i åldern 10+... Men kids är ju såklart olika. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Lära sonen skidor eller snowboard?
Tillbaka
Topp