Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Lära sonen skidor eller snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kld" data-source="post: 1077280" data-attributes="member: 104043"><p>Det vore mig främmande att säga att en skidlärare har fel, men har du testat eller vet någon annan som testat liknande upplägg?</p><p></p><p>1. Som jag skrev så vet jag att stavar är något som bör undvikas men behövs i början för att komma staka igång. När barnen väl kommit igång har vi tagit bort stavarna. När det gäller position så kommer den aldrig vara perfekt från första början, oaktat om du börjar med plog eller som jag beskrev med stavar.</p><p>2. Att få ett barn luta knäna åt tex mammans håll har inte varit ett problem, jag skulle snarare säga att det är lättare än för en vuxen. Självklart får man inte till en perfekt parallell skidåkning från början, det får man dock knappast med plogen heller?</p><p>3. Moderna barnskidor är så hårt skurna att om de ställs upp en smula på kant så svänger de, något större tryck behövs inte för sväng. </p><p></p><p>Detta är min son 3 och ett halvt år, ca 3 månader efter att vi lärde honom med ovan teknik, självklart inte perfekt teknik eller position men kapabel att åka betydligt svårare terräng och backar än någon som plogar.</p><p>[MEDIA=youtube]YhKKr6gX0xo[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kld, post: 1077280, member: 104043"] Det vore mig främmande att säga att en skidlärare har fel, men har du testat eller vet någon annan som testat liknande upplägg? 1. Som jag skrev så vet jag att stavar är något som bör undvikas men behövs i början för att komma staka igång. När barnen väl kommit igång har vi tagit bort stavarna. När det gäller position så kommer den aldrig vara perfekt från första början, oaktat om du börjar med plog eller som jag beskrev med stavar. 2. Att få ett barn luta knäna åt tex mammans håll har inte varit ett problem, jag skulle snarare säga att det är lättare än för en vuxen. Självklart får man inte till en perfekt parallell skidåkning från början, det får man dock knappast med plogen heller? 3. Moderna barnskidor är så hårt skurna att om de ställs upp en smula på kant så svänger de, något större tryck behövs inte för sväng. Detta är min son 3 och ett halvt år, ca 3 månader efter att vi lärde honom med ovan teknik, självklart inte perfekt teknik eller position men kapabel att åka betydligt svårare terräng och backar än någon som plogar. [MEDIA=youtube]YhKKr6gX0xo[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Lära sonen skidor eller snowboard?
Tillbaka
Topp