Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Lära svenskar åka skidor/snowboard i österrike?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Charli" data-source="post: 862253" data-attributes="member: 74175"><p>Kula82 - Vem har sagt att den svenska utbildningen ligger jäävligt högt i kurs utomlands? Och vilket steg på utbildningen isf? Jag har själv hört detta sägas flera gånger - i Sverige. Aldrig i alperna, här har intresset för mina svenska utbildningar varit väldigt lågt eller obefintligt. I Österrike har det berott på ort och förbund och i Frankrike skiter franska skidskolan ESF högaktningsfullt i alla som de inte själva utbildat typ. Jag tror så här: SCoTT, Skidlärarlinjen eller ISIA-märke - då kan du få jobb. Allt därunder = glöm. Rätta mig om jag har fel. </p><p></p><p>baalen - Det kan blir svårt att lära svenskar i alperna... Större sannolikhet att ni får lära tyskar, ryssar, engelsmän och holländare. Lite tyska måste man prata för att klara utbildningen här nere, men man får även göra undervisningsproven på engelska (tom ett krav hos vissa tror jag). </p><p></p><p>Vem som sen får jobb i verkligheten beror inte alltid på om denne klarade utbildningen här nere, utan om denne är behövd. Känner engländare som pratade 5 ord tyska och fick jobb ändå, som sagt det beror på vilka nationaliteter turisterna är av på den aktuella orten. Utbud och efterfrågan. </p><p></p><p>Många skidskolor ser också gärna att man är utbildad både på snowboard och på skidor, hellre än bara snowboard, eftersom det blir flexiblare för dem så.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Charli, post: 862253, member: 74175"] Kula82 - Vem har sagt att den svenska utbildningen ligger jäävligt högt i kurs utomlands? Och vilket steg på utbildningen isf? Jag har själv hört detta sägas flera gånger - i Sverige. Aldrig i alperna, här har intresset för mina svenska utbildningar varit väldigt lågt eller obefintligt. I Österrike har det berott på ort och förbund och i Frankrike skiter franska skidskolan ESF högaktningsfullt i alla som de inte själva utbildat typ. Jag tror så här: SCoTT, Skidlärarlinjen eller ISIA-märke - då kan du få jobb. Allt därunder = glöm. Rätta mig om jag har fel. baalen - Det kan blir svårt att lära svenskar i alperna... Större sannolikhet att ni får lära tyskar, ryssar, engelsmän och holländare. Lite tyska måste man prata för att klara utbildningen här nere, men man får även göra undervisningsproven på engelska (tom ett krav hos vissa tror jag). Vem som sen får jobb i verkligheten beror inte alltid på om denne klarade utbildningen här nere, utan om denne är behövd. Känner engländare som pratade 5 ord tyska och fick jobb ändå, som sagt det beror på vilka nationaliteter turisterna är av på den aktuella orten. Utbud och efterfrågan. Många skidskolor ser också gärna att man är utbildad både på snowboard och på skidor, hellre än bara snowboard, eftersom det blir flexiblare för dem så. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Lära svenskar åka skidor/snowboard i österrike?
Tillbaka
Topp