Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Larmrapport från skidgymnasium
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wenton" data-source="post: 1091547" data-attributes="member: 51541"><p>Håller inte riktigt med angående tävling vid tidig ålder. Jag tror att tävling är sjukt viktigt för att fostra vinnare som lär sig att tävla och gå igenom motgångar. Nåja, det som jag tycker är mest frustrerande är att den generella kunskapen hos gymnasiala lärare eller till och med "elit-junior-tränare" är så fruktansvärt låg vad gäller träning och kost. Jag glömmer själv aldrig åren när jag spelade juniorhockey och blev rekommenderad att göra marklyft i en smith-maskin - fullständigt idiotiskt(diskproblem kommer som ett brev på posten). Kosten var inte ens något som togs upp som viktigt annat än att "äta ordentligt" vilket kan tolkas hur olika som helst beroende på vilken person man är. Min vilda gissning är att eleverna tränar alldeles för hårt, med dålig teknik samtidigt som de äter för lite - de kanske har fått för sig att sallad och kyckling är nyttigt, och skiter i att sleva på sås och kolhydrater, vilket är det som behövs under perioder av hård träning.</p><p></p><p>Allt grundar sig i kunskap och att kunna lära ut innan saker och ting går åt helvete, vilket uppenbarligen är något som de misslyckats med. Att sedan Tommy Eliasson sitter och pekar på stress från föreningen och familjesidan utan att ens ha i åtanke om att de själva inte vet vad dom sysslar med är bara pinsamt. Statistiken ljuger inte, uppenbarligen är det något fel. Det handlar om okunskap och om något så behöver de lära sig om träning och kost..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wenton, post: 1091547, member: 51541"] Håller inte riktigt med angående tävling vid tidig ålder. Jag tror att tävling är sjukt viktigt för att fostra vinnare som lär sig att tävla och gå igenom motgångar. Nåja, det som jag tycker är mest frustrerande är att den generella kunskapen hos gymnasiala lärare eller till och med "elit-junior-tränare" är så fruktansvärt låg vad gäller träning och kost. Jag glömmer själv aldrig åren när jag spelade juniorhockey och blev rekommenderad att göra marklyft i en smith-maskin - fullständigt idiotiskt(diskproblem kommer som ett brev på posten). Kosten var inte ens något som togs upp som viktigt annat än att "äta ordentligt" vilket kan tolkas hur olika som helst beroende på vilken person man är. Min vilda gissning är att eleverna tränar alldeles för hårt, med dålig teknik samtidigt som de äter för lite - de kanske har fått för sig att sallad och kyckling är nyttigt, och skiter i att sleva på sås och kolhydrater, vilket är det som behövs under perioder av hård träning. Allt grundar sig i kunskap och att kunna lära ut innan saker och ting går åt helvete, vilket uppenbarligen är något som de misslyckats med. Att sedan Tommy Eliasson sitter och pekar på stress från föreningen och familjesidan utan att ens ha i åtanke om att de själva inte vet vad dom sysslar med är bara pinsamt. Statistiken ljuger inte, uppenbarligen är det något fel. Det handlar om okunskap och om något så behöver de lära sig om träning och kost.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Larmrapport från skidgymnasium
Tillbaka
Topp