Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Larmrapport från skidgymnasium
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 1091571" data-attributes="member: 57206"><p>Jag tror aldrig det är främjande att i tidig ålder sålla ut och ha elitsatsning då man sållar ut bredden. Barn (och vuxna) tävlar alltid, oavsett officiella resultat, så rädslan för att det elementet ska försvinna tycker jag är felaktig. Alla vet ändå själva hur bra/dåligt det har gått. Den stora effekten tidig elitsatsning får är att för stor andel slutar tidigt - individer som hade kunnat utvecklas senare.</p><p>För som det tyvärr är idag så är organiserad idrott för barn/ungdomar, då de flesta som inte är "elit" slutar i tonåren. Vi utarmar den stora basen genom att sålla för tidigt.</p><p>Inom hockey/fotboll finns det tack och lov fortfarande amatördivisioner där folk fortfarande sysslar med organiserad idrott för att det är ROLIGT - inte för att det är belönat, och genom en större bredd får vi en bättre elit, men framför allt en bättre och hälsosamare folkrörelse. Min tro är att genom ett bredare amatörurval i högre åldrar får vi en bättre elit (och folkhälsa).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 1091571, member: 57206"] Jag tror aldrig det är främjande att i tidig ålder sålla ut och ha elitsatsning då man sållar ut bredden. Barn (och vuxna) tävlar alltid, oavsett officiella resultat, så rädslan för att det elementet ska försvinna tycker jag är felaktig. Alla vet ändå själva hur bra/dåligt det har gått. Den stora effekten tidig elitsatsning får är att för stor andel slutar tidigt - individer som hade kunnat utvecklas senare. För som det tyvärr är idag så är organiserad idrott för barn/ungdomar, då de flesta som inte är "elit" slutar i tonåren. Vi utarmar den stora basen genom att sålla för tidigt. Inom hockey/fotboll finns det tack och lov fortfarande amatördivisioner där folk fortfarande sysslar med organiserad idrott för att det är ROLIGT - inte för att det är belönat, och genom en större bredd får vi en bättre elit, men framför allt en bättre och hälsosamare folkrörelse. Min tro är att genom ett bredare amatörurval i högre åldrar får vi en bättre elit (och folkhälsa). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Larmrapport från skidgymnasium
Tillbaka
Topp