Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Läs ni som har PIEPS DSP sändare!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1206711" data-attributes="member: 83225"><p>Jag blev lite nojjig när jag såg denna (då jag har en Pieps DSP, dock äldre). Nu vet jag dock inte om det skulle gälla även min från 2011. Den ser lite annorlunda ut med är ju fortfarande en plastflärp. Dock är ju send-mode det läget där inget sticker ut. Jag funderar på om man ska ta fram den och testa om man med lite lagom våld kan forcera spärren och flytta från send, utan att trycka in spärren. Är det kanske tom så att en transa från 2011 är dags att begrava i vilket fall?</p><p></p><p>Edit: Tog fram den och testade. Trots att den är 9 år gammal kan jag inte med våld (inte provat med tillhygge dock) trycka den från send-läget. Det krävs dock inte jättemycket tryck för att lossa spärren. Det känns då synnerligen osannolikt att man ska få en småll mot den samtidigt som en annan smäll ska trycka slidern i en annan riktning, inne i hölstret. Men jag vet inte.</p><p>[ATTACH=full]4453[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1206711, member: 83225"] Jag blev lite nojjig när jag såg denna (då jag har en Pieps DSP, dock äldre). Nu vet jag dock inte om det skulle gälla även min från 2011. Den ser lite annorlunda ut med är ju fortfarande en plastflärp. Dock är ju send-mode det läget där inget sticker ut. Jag funderar på om man ska ta fram den och testa om man med lite lagom våld kan forcera spärren och flytta från send, utan att trycka in spärren. Är det kanske tom så att en transa från 2011 är dags att begrava i vilket fall? Edit: Tog fram den och testade. Trots att den är 9 år gammal kan jag inte med våld (inte provat med tillhygge dock) trycka den från send-läget. Det krävs dock inte jättemycket tryck för att lossa spärren. Det känns då synnerligen osannolikt att man ska få en småll mot den samtidigt som en annan smäll ska trycka slidern i en annan riktning, inne i hölstret. Men jag vet inte. [ATTACH type="full" alt="pieps.jpg"]4453[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Läs ni som har PIEPS DSP sändare!!!
Tillbaka
Topp