Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Låsa Shift bromsar ordentligt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrPepper" data-source="post: 1201445" data-attributes="member: 147961"><p>Vet inte om detta är allmänbildning, men jag har hört så många klaga på shiftbromsarna i gåläge, och har inte hört om den här finessen någonstans innan, så here goes..</p><p></p><p>Jag har precis införskaffat ett par salomon shift. Tvekade lite när jag läste alla klagomål om att bromsarna gärna aktiverar medan man är i gåläget, men tänkte att det finns ju alltid gummisnoddar. Testade givetvis känsligheten hos bromsen hemma, och mycket riktigt, den hoppade ned vid en ganska lätt beröring. Men, MEN sedan upptäckte jag att det fanns ytterligare ett "läge" för flärpen som man stampar ner för att låsa bromsen. Det läget kommer man inte åt med pjäxan, för häldelen tar i, men lyft pjäxan, tryck till samma flärp något bestämt med finger eller stav tills det hörs ett tydligt knäpp (flärpen rör sig minimalt neråt, kanske 1mm). Nu är bromsen låst riktigt hårt, och jag kunde inte alls få släpp på den genom att dra och hålla på!</p><p></p><p>Vet inte om detta är en tyst uppdatering, och kanske inte fungerar på samtliga modeller, men tänkte jag skulle nämna i det fall det inte är allmänt känt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrPepper, post: 1201445, member: 147961"] Vet inte om detta är allmänbildning, men jag har hört så många klaga på shiftbromsarna i gåläge, och har inte hört om den här finessen någonstans innan, så here goes.. Jag har precis införskaffat ett par salomon shift. Tvekade lite när jag läste alla klagomål om att bromsarna gärna aktiverar medan man är i gåläget, men tänkte att det finns ju alltid gummisnoddar. Testade givetvis känsligheten hos bromsen hemma, och mycket riktigt, den hoppade ned vid en ganska lätt beröring. Men, MEN sedan upptäckte jag att det fanns ytterligare ett "läge" för flärpen som man stampar ner för att låsa bromsen. Det läget kommer man inte åt med pjäxan, för häldelen tar i, men lyft pjäxan, tryck till samma flärp något bestämt med finger eller stav tills det hörs ett tydligt knäpp (flärpen rör sig minimalt neråt, kanske 1mm). Nu är bromsen låst riktigt hårt, och jag kunde inte alls få släpp på den genom att dra och hålla på! Vet inte om detta är en tyst uppdatering, och kanske inte fungerar på samtliga modeller, men tänkte jag skulle nämna i det fall det inte är allmänt känt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Låsa Shift bromsar ordentligt
Tillbaka
Topp