lastpallar

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
A

Allemaaan

Guest
lastpallar
tja nån som vet vart man kan få tag på lastpallar till billigaste pris i sthlm?

lastpallar
Lastpallar som håller, dvs EUR-märkta, kostar mycket penga (några hundralappar stycket) så billiga sådana kan du nog glömma.

Dock finns det ju skitpallar som företagen slänger, så ring närmaste lager och fråga.

lastpallar
De e bara göra som Litsesio säger de e bara ge dig ut på en hoj och spana lite överallt.. dee finns över allt ja lovar ! Men byggen och affärer brukar vara bra!

lycka till!

lastpallar
jag kan inte transportera dom själv så jag kan inte sno... ngn som vet nåt schysst ställe som ger en om man frågar

lastpallar
Men gå till någe bygge och be snällt om några pallar. du kommer med all säker het att få så många som du behöver. sen e de ju bara prata me dina päron lite så fixar det sig alltid om transport utav pallarna !

lycka till !

lastpallar
Litsesio sa:
Baxa! finns ju på varenda bygg arbetsplats!
1.3 Ansvar och innehåll
Du är själv ansvarig för innehållet du skriver på Freeride. Texten får inte:

* Uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

* Visa straffbara skildringar.

lastpallar
schysst sears men du bor ju i örebro :D jag ska ha dom under presenning på min "sommarrail"

Senast ändrad:
lastpallar
Här i skellefteå har coop bygg typ 124235665721349 pallar på sin baksida som dom inte verkar använda. Så gå bara nånstans å fråga om du kan få några pallar så får du säkert de :)

lastpallar
okej nytt läge... tack alla för svar men kanske nån vet nåt mer?

nej jag vill inte sno eller "baxa"

nån som kan säga vart ni har fått era på vilka byggen osv... och nån som vet om det finns engångspallar nånstans dom borde ju lättast att få ju...

Senast ändrad:
lastpallar
Du kan ju alltid fråga på nått bygge så kanske du får nån.

Men ta för i h*lvete inga från en byggarbetsplats. De e så sjuukt jävla jobbit om man jobbar där, när man ska lasta på en pall så finns de inga där för nån palt har nallat dom.

Men fråga går alltid :)

lastpallar
Är det någon som vet villka som köper in EU-pallar då?
Tänkte, finns ju endel pengar att hämta om varje pall ligger på ca 100kr styck.

lastpallar
FelixL sa:
har hört att gösta ekman kränger pallar som aldrig förr, specielt de färska och direktimporterade från tallin som fått smak av konservburkslasten den tidigare burit.

ernst kirchsteiger lär också vara i behov då han ska bygga ett grävlingsövergångställe i solid EU standard till nästa svt satsning.

edit: marknaden är med andra ord enorm!

Senast ändrad:
lastpallar
här kommer ett tips till alla. hämta på återvinningen. typ i tveta eller någe liknande. ring bara innan så får ni massor gratis

lastpallar
marer sa:
FelixL sa:
har hört att gösta ekman kränger pallar som aldrig förr, specielt de färska och direktimporterade från tallin som fått smak av konservburkslasten den tidigare burit.

ernst kirchsteiger lär också vara i behov då han ska bygga ett grävlingsövergångställe i solid EU standard till nästa svt satsning.

edit: marknaden är med andra ord enorm!
Fyfan, grabben med koll. Varit verksam inom eu-palls branschen under längre period eller?
Ska ringa Ernst, har fått ihop endel nu och ett grävlingsövergångsställe i eu-standard borde gå att fixa.

Havreboll, det tvivlar jag på om det är eu-pallar. Som att hämta ut hundralappar, men kanske är vanliga pallar svenska ungdomar byggt i Norge. Med andra ord, skit!

lastpallar
stormarknader som coop forum, byggarbetsplatser mm har dem alltid lastpallar de vill bli av med!! gå och fråga snällt, har funkat varje gång för mig.

lastpallar
felix sa:
Havreboll, det tvivlar jag på om det är eu-pallar. Som att hämta ut hundralappar, men kanske är vanliga pallar svenska ungdomar byggt i Norge. Med andra ord, skit!
Görs ganska få pallar i Norge. (Vad jag vet) Många kommer från Tyskland eller Polen. En viss del kommer från sverige faktiskt. Ursprungslandet ser du i brännmärkningen på sidan av pallen.

(Jag kände att det var väldigt essentiell information, som ni alla säkert var intresserade av. Ok?)

Icke eu-pallar vill man ofta bara bli av med. De får du säkert gärna ta. Sen finns de en del skadade eu-pallar som inte kan användas till transport längre, men som fortfarande funkar till annat - vad man nu ska ha de till. Spring iväg till närmaste affär eller lager och fråga lageransvarig.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp