Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Låter detta vettigt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FLAGEL" data-source="post: 139980" data-attributes="member: 56049"><p>Då var det dags att köpa ett par OP-lagg, jag är ute efter något som klarar av nordiska förhållanden såväl som övriga Europa, dessutom är twintip en eftertraktad egenskap. De kommer inte att användas i pisten mer än till transportsträckor.</p><p></p><p>Har kollat lite närmare på K2 Seth Vicious. Själv är jag runt 183cm och ca 73kg +/- ett par kilo, därför är det 189:orna som är aktuella, man får ju trotts allt räkna med att det är twintips och de kommer kännas kortare i snön.</p><p></p><p>Efter att ha läst ett antal forum, bl.a. teton gravity och K2 team factory så verkar det som grafen som visar var mid sole och core center sitter visar 2cm fel (om man ska tro Mr. Seth M, vilket jag gör). Den riktiga mid sole sitter vid +2 (Bild: <a href="http://img.photobucket.com/albums/v170/IntenseJim/K2%20mounting%20points/SVmountcloseup.jpg" target="_blank">http://img.photobucket.com/albums/v170/IntenseJim/K2 mounting points/SVmountcloseup.jpg</a> ) och det verkar som allmänna uppfattningen är att montera vid +3 efter grafen (+1 från egentliga mid sole).</p><p></p><p>Som bindningar hade jag tänkt använda ett par Look P12 Freeride.</p><p></p><p>Så sammanfattningsvis:</p><p>Jag: 183cm, 73Kg.</p><p>Lagg: K2 Seth Vicious 189cm med Look P12 Freeride monterade +3 efter graf.</p><p></p><p>Verkar det ok eller? All feedback uppskattas, tack i förväg! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FLAGEL, post: 139980, member: 56049"] Då var det dags att köpa ett par OP-lagg, jag är ute efter något som klarar av nordiska förhållanden såväl som övriga Europa, dessutom är twintip en eftertraktad egenskap. De kommer inte att användas i pisten mer än till transportsträckor. Har kollat lite närmare på K2 Seth Vicious. Själv är jag runt 183cm och ca 73kg +/- ett par kilo, därför är det 189:orna som är aktuella, man får ju trotts allt räkna med att det är twintips och de kommer kännas kortare i snön. Efter att ha läst ett antal forum, bl.a. teton gravity och K2 team factory så verkar det som grafen som visar var mid sole och core center sitter visar 2cm fel (om man ska tro Mr. Seth M, vilket jag gör). Den riktiga mid sole sitter vid +2 (Bild: [URL]http://img.photobucket.com/albums/v170/IntenseJim/K2%20mounting%20points/SVmountcloseup.jpg[/URL] ) och det verkar som allmänna uppfattningen är att montera vid +3 efter grafen (+1 från egentliga mid sole). Som bindningar hade jag tänkt använda ett par Look P12 Freeride. Så sammanfattningsvis: Jag: 183cm, 73Kg. Lagg: K2 Seth Vicious 189cm med Look P12 Freeride monterade +3 efter graf. Verkar det ok eller? All feedback uppskattas, tack i förväg! :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Låter detta vettigt?
Tillbaka
Topp