Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lättare freerideskida för topptur - prio utförsegenskaper
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Boozo" data-source="post: 1329510" data-attributes="member: 166984"><p>Zag UBAC 95?, de säljer ut äldre årsmodeller på sin egna hemsida. Vet inte hur 95'an är men köpte själv 102'an i 188 förra året och den är utomordentligt bra för sin vikt.</p><p>F.ö får jag inte ihop ditt önsketänkande, -> "<em>lite orolig för att de blir för lätta om man ska stå på lite utför.</em>" samt "<em>men vill kunna stå på lite när det inte är perfekt underlag</em>" </p><p>Du vill ha en "lätt"skida med åkegenskaper som en pist skida?!? Finns ej vågar jag påstå! Men med Ubac 102 kommer du i närheten om du vill "<em>kunna stå på när det inte är perfekt underlag</em>" om det är en prio så hade inte jag tittat på något under 100 i midja samt definitivt inget under 1600gr. Nån nämnde Zero G 95, skitbra skida men den flaxar tämligen mycket om det inte är puder. Styv så biter toppenbra på is men "stå på" är inget att rekommendera dock.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Boozo, post: 1329510, member: 166984"] Zag UBAC 95?, de säljer ut äldre årsmodeller på sin egna hemsida. Vet inte hur 95'an är men köpte själv 102'an i 188 förra året och den är utomordentligt bra för sin vikt. F.ö får jag inte ihop ditt önsketänkande, -> "[I]lite orolig för att de blir för lätta om man ska stå på lite utför.[/I]" samt "[I]men vill kunna stå på lite när det inte är perfekt underlag[/I]" Du vill ha en "lätt"skida med åkegenskaper som en pist skida?!? Finns ej vågar jag påstå! Men med Ubac 102 kommer du i närheten om du vill "[I]kunna stå på när det inte är perfekt underlag[/I]" om det är en prio så hade inte jag tittat på något under 100 i midja samt definitivt inget under 1600gr. Nån nämnde Zero G 95, skitbra skida men den flaxar tämligen mycket om det inte är puder. Styv så biter toppenbra på is men "stå på" är inget att rekommendera dock. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lättare freerideskida för topptur - prio utförsegenskaper
Tillbaka
Topp