Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lättare freerideskida för topptur - prio utförsegenskaper
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1329515" data-attributes="member: 29440"><p>Lite problem med knäna ( menisken tror ortopeden) gör att jag inte vill ha för breda skidor. Har känt av det när jag åkt på lite över 100mm midja redan, men då framförallt på hårdare underlag.</p><p>Är inte ute efter de lättaste turskidorna utan något runt 15-1600g (inte över 1700 i alla fall då jag har skidor på närmare 2000g med Shift bl a) så relativt lätta skidor som ska vara så bra som möjligt utför. Känns som Unlimited 94, Vision 96, Blaze 94 och Agent 2 verkar kunna uppfylla mina önskemål. Vision 96 verkar ha mest rocker vilket jag nog skulle föredra samt gå upp lite i längd för bättre flyt.</p><p>Ska kolla in Ubac95</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1329515, member: 29440"] Lite problem med knäna ( menisken tror ortopeden) gör att jag inte vill ha för breda skidor. Har känt av det när jag åkt på lite över 100mm midja redan, men då framförallt på hårdare underlag. Är inte ute efter de lättaste turskidorna utan något runt 15-1600g (inte över 1700 i alla fall då jag har skidor på närmare 2000g med Shift bl a) så relativt lätta skidor som ska vara så bra som möjligt utför. Känns som Unlimited 94, Vision 96, Blaze 94 och Agent 2 verkar kunna uppfylla mina önskemål. Vision 96 verkar ha mest rocker vilket jag nog skulle föredra samt gå upp lite i längd för bättre flyt. Ska kolla in Ubac95 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lättare freerideskida för topptur - prio utförsegenskaper
Tillbaka
Topp