Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Lättillgängliga toppturer för helgresor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sirblaizner" data-source="post: 1208249" data-attributes="member: 65940"><p>Hej, </p><p>Då situationen är som den är så kikar jag på diverse alternativ för att säkra att det blir lite skidåkning denna säsong. Föhoppningen är såklart att kunna åka på en relativt vanlig resa ner till alperna men får se hur det blir med det.. Om inte så tänker jag mig att köra spontana weekends och köra toppturer. Hittar många bra ställen men då jag bor i Stockholm så blir resvägen ganska lång och då vill jag inte ha en alltför lång approach när jag väl är bland bergen. Sen hittar jag en del ställen som ligger intill skidorterna men det mest enstaka, och hyfsat enkla leder som jag tolkar de. </p><p>Finns det några bra ställen där man mer eller mindre kan parkera vid foten av berget och börja gå uppför? Behöver inte vara något extremt men någorlunda fallhöjd, lite varierande och utmanande terräng och mer än en eller två lätta "nedfarter". Ett plus är om det finns boende max någon timme ifrån. Tack på förhand! </p><p></p><p>Gustaf</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sirblaizner, post: 1208249, member: 65940"] Hej, Då situationen är som den är så kikar jag på diverse alternativ för att säkra att det blir lite skidåkning denna säsong. Föhoppningen är såklart att kunna åka på en relativt vanlig resa ner till alperna men får se hur det blir med det.. Om inte så tänker jag mig att köra spontana weekends och köra toppturer. Hittar många bra ställen men då jag bor i Stockholm så blir resvägen ganska lång och då vill jag inte ha en alltför lång approach när jag väl är bland bergen. Sen hittar jag en del ställen som ligger intill skidorterna men det mest enstaka, och hyfsat enkla leder som jag tolkar de. Finns det några bra ställen där man mer eller mindre kan parkera vid foten av berget och börja gå uppför? Behöver inte vara något extremt men någorlunda fallhöjd, lite varierande och utmanande terräng och mer än en eller två lätta "nedfarter". Ett plus är om det finns boende max någon timme ifrån. Tack på förhand! Gustaf [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Lättillgängliga toppturer för helgresor
Tillbaka
Topp