Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lavin Chamonix Mars 2013
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Joel_Uddenas" data-source="post: 1004739" data-attributes="member: 68102"><p>Föröskte få ut lite info hur det sett ut under ett längre perspektiv. På de senasste 22 åren har den ungefär dött 20 personer varje säsong genom olyckor i bergen i Schweiz. Än så länge har 15 personer dött denna säsongen. Med tanke på att det är mycket kvar av säsongen samt att under sommaren sker det ofta olyckor så ligger nog denna säsongen i Schweiz lite i överkant när vi pratar om dödsfall. </p><p></p><p>Dock tror jag inte att svenskarna är överrepresenterade om vi tittar på hela alperna. Det sker olyckor ständigt med dödsfall av icke Svensk nationalitet, grejen är att detta aldrig kommer till de svenska medierna eller ens här på freeride. Dock är det möjligt att antalet svenskar som dör i laviner ökat pga av allt fler idag åker off-pist och tar riskerna. För mig en naturlig utveckling ungefär som att desto fler som kör bil desto fler råkar ut för olyckor och dör.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Joel_Uddenas, post: 1004739, member: 68102"] Föröskte få ut lite info hur det sett ut under ett längre perspektiv. På de senasste 22 åren har den ungefär dött 20 personer varje säsong genom olyckor i bergen i Schweiz. Än så länge har 15 personer dött denna säsongen. Med tanke på att det är mycket kvar av säsongen samt att under sommaren sker det ofta olyckor så ligger nog denna säsongen i Schweiz lite i överkant när vi pratar om dödsfall. Dock tror jag inte att svenskarna är överrepresenterade om vi tittar på hela alperna. Det sker olyckor ständigt med dödsfall av icke Svensk nationalitet, grejen är att detta aldrig kommer till de svenska medierna eller ens här på freeride. Dock är det möjligt att antalet svenskar som dör i laviner ökat pga av allt fler idag åker off-pist och tar riskerna. För mig en naturlig utveckling ungefär som att desto fler som kör bil desto fler råkar ut för olyckor och dör. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lavin Chamonix Mars 2013
Tillbaka
Topp