Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Lavin Risk i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 848518" data-attributes="member: 47541"><p>Hmmmm, titta gärna in på <a href="http://www.arelavincenter.se/forum/viewforum.php?f=2" target="_blank">http://www.arelavincenter.se/forum/viewforum.php?f=2</a> och titta på datumet kring det tillfälle då du åkte Östra.</p><p></p><p> [USER=120362]@Freppo[/USER] Nu är du något bra på spåren! Jag tycker dock att man kan använda andra människors information för att själv göra sin bedömning. GB25:s bedömning av Östra var en riktigt katastrof som kunde få folk dödade om de följt den men läser man mellan raderna så beskriver han ju en tydlig flakbildning (Sen förstår jag inte om hans inlägg är ironiskt eftersom varje mening avslutas med ...? Dock fel tillfälle att vara ironisk på.). Men som du själv är inne på, till sist så står man där på sluttningen och måste fatta sitt eget beslut.</p><p></p><p> [USER=100163]@Swedish-banana[/USER] De flesta pikadorerna kan ge bra svar på frågor om lavinrisken och skulle just den pistören du talar med inte ha aktuell information så kan han/hon genom ett radioanrop få bra info. Jag talar ofta med pistörerna för att få information, sen är vi ju tillbaka till Freppos tanke, i slutändan så är beslutet vårt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 848518, member: 47541"] Hmmmm, titta gärna in på [URL]http://www.arelavincenter.se/forum/viewforum.php?f=2[/URL] och titta på datumet kring det tillfälle då du åkte Östra. [USER=120362]@Freppo[/USER] Nu är du något bra på spåren! Jag tycker dock att man kan använda andra människors information för att själv göra sin bedömning. GB25:s bedömning av Östra var en riktigt katastrof som kunde få folk dödade om de följt den men läser man mellan raderna så beskriver han ju en tydlig flakbildning (Sen förstår jag inte om hans inlägg är ironiskt eftersom varje mening avslutas med ...? Dock fel tillfälle att vara ironisk på.). Men som du själv är inne på, till sist så står man där på sluttningen och måste fatta sitt eget beslut. [USER=100163]@Swedish-banana[/USER] De flesta pikadorerna kan ge bra svar på frågor om lavinrisken och skulle just den pistören du talar med inte ha aktuell information så kan han/hon genom ett radioanrop få bra info. Jag talar ofta med pistörerna för att få information, sen är vi ju tillbaka till Freppos tanke, i slutändan så är beslutet vårt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Lavin Risk i Åre?
Tillbaka
Topp