Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lavin,Val Disere
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nalleman" data-source="post: 5516" data-attributes="member: 10597"><p>Jag har en kompis som var i St:Anton hela förra säsongen och han körde ganska mycket offpist. han sket helt i allt som hette lavinutrustning dvs. spade, tranciver och sånt. I alla fall så hamnade han i en lavin efter ett tag. Ok, det gick bra. hAn gled bara med en 20 30 meter men efter det så tror a jag att han började tänka efter. han körde inte brantare än vanligt när det hände och han var totalt oförberedd. </p><p>Dvs. man ska aldrig vara säker, jag tänker i alla fall inte köra offpist i vinter om jag inte har såna prylar(sond, spade, tranciver... ) Ok, det är ganska dyrt att köpa men tro faan att man tycker att det är värt det när det behövs! ( man kan aldrig vara nog säker...)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nalleman, post: 5516, member: 10597"] Jag har en kompis som var i St:Anton hela förra säsongen och han körde ganska mycket offpist. han sket helt i allt som hette lavinutrustning dvs. spade, tranciver och sånt. I alla fall så hamnade han i en lavin efter ett tag. Ok, det gick bra. hAn gled bara med en 20 30 meter men efter det så tror a jag att han började tänka efter. han körde inte brantare än vanligt när det hände och han var totalt oförberedd. Dvs. man ska aldrig vara säker, jag tänker i alla fall inte köra offpist i vinter om jag inte har såna prylar(sond, spade, tranciver... ) Ok, det är ganska dyrt att köpa men tro faan att man tycker att det är värt det när det behövs! ( man kan aldrig vara nog säker...) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lavin,Val Disere
Tillbaka
Topp