Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Laviner in-bounds i jackson hole
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeffa" data-source="post: 500425" data-attributes="member: 47005"><p>Jag tror att det kommer fläskas på ganska mycket med stämningar p.g.a detta. Jänkarna älskar att stämma varandra. Tror inte att Jackson är safe bara för att dom följer någon standard. Juridiskt sett så kommer fallen behandlas individuellt och det skulle inte förvåna mig en sekund om några feta skadestånd kommer betalas ut.</p><p></p><p>Personligen tycker jag det är en svår fråga. Håller med JockeSki om att oerfarna skidåkare inte ska behöva bedöma snöförhållanden om dom åker in bounds men frågan blir ju mer komplicerad av att man inte kan forma berg och backar hur man vill. Antar att det i de allra flesta skidsystem finns in boundsområden som inte är helt säkra och som redan konstaterats så kan man ju aldrig vara 100% säker.</p><p></p><p>Väljer man att fästa 2 plankor på benen och kasta sig ner för en backe så är man dum i huvudet om man inte tror att man utsätter sig för någon risk att skadas.</p><p></p><p>Hursomhelst så är det en sjukt sorglig situation och jag tror också att det är viktigt att ta reda på vad som gått fel för att minimera risken att det händer igen. Tycker inte man kan kräva av medelsvensson som åker 1 vecka om året i pisten att de ska kitta sig med transor, spadar, kunskap om laviner o.s.v.</p><p></p><p>Intressant att höra allas åsikter!</p><p></p><p>Jeffa</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeffa, post: 500425, member: 47005"] Jag tror att det kommer fläskas på ganska mycket med stämningar p.g.a detta. Jänkarna älskar att stämma varandra. Tror inte att Jackson är safe bara för att dom följer någon standard. Juridiskt sett så kommer fallen behandlas individuellt och det skulle inte förvåna mig en sekund om några feta skadestånd kommer betalas ut. Personligen tycker jag det är en svår fråga. Håller med JockeSki om att oerfarna skidåkare inte ska behöva bedöma snöförhållanden om dom åker in bounds men frågan blir ju mer komplicerad av att man inte kan forma berg och backar hur man vill. Antar att det i de allra flesta skidsystem finns in boundsområden som inte är helt säkra och som redan konstaterats så kan man ju aldrig vara 100% säker. Väljer man att fästa 2 plankor på benen och kasta sig ner för en backe så är man dum i huvudet om man inte tror att man utsätter sig för någon risk att skadas. Hursomhelst så är det en sjukt sorglig situation och jag tror också att det är viktigt att ta reda på vad som gått fel för att minimera risken att det händer igen. Tycker inte man kan kräva av medelsvensson som åker 1 vecka om året i pisten att de ska kitta sig med transor, spadar, kunskap om laviner o.s.v. Intressant att höra allas åsikter! Jeffa [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Laviner in-bounds i jackson hole
Tillbaka
Topp