Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Laviner och svensk nyhetsmedia
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 945733" data-attributes="member: 83225"><p>För att återkomma till Nojlas utgångspunkt så visst är det så att media snabbt försöker hitta syndabockar. Det är sådant som säljer. Människor har en tendens att alltid behöva en ökad känsla av trygghet för att inte börja känna sig otrygga. För att grotta ner sig lite extra i det här fenomenet så kan jag rekommendera David Eberhardts bok "I trygghetsnarkomanernas land". Så fort en olycka sker så drar man igång en utredning om hur olyckan ska kunna förhindras i framtiden. Varför skulle vi annars byggt ett samhälle där barn snart lär rullas in i bubble-wrap och behöva ha hjälm innan dagispersonalen vågar släppa ut dem genom dörren. </p><p></p><p>I just det här fallet så hörde jag nånstans att prinsens kompisar hade ABS (och klarade sig) medan han inte valt att ta med sin. Någon som vet ifall detta stämmer? Även om det är cyniskt så är det ju ändå ett sätt att påvisa individens eget ansvar gentemot anläggningens.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 945733, member: 83225"] För att återkomma till Nojlas utgångspunkt så visst är det så att media snabbt försöker hitta syndabockar. Det är sådant som säljer. Människor har en tendens att alltid behöva en ökad känsla av trygghet för att inte börja känna sig otrygga. För att grotta ner sig lite extra i det här fenomenet så kan jag rekommendera David Eberhardts bok "I trygghetsnarkomanernas land". Så fort en olycka sker så drar man igång en utredning om hur olyckan ska kunna förhindras i framtiden. Varför skulle vi annars byggt ett samhälle där barn snart lär rullas in i bubble-wrap och behöva ha hjälm innan dagispersonalen vågar släppa ut dem genom dörren. I just det här fallet så hörde jag nånstans att prinsens kompisar hade ABS (och klarade sig) medan han inte valt att ta med sin. Någon som vet ifall detta stämmer? Även om det är cyniskt så är det ju ändå ett sätt att påvisa individens eget ansvar gentemot anläggningens. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Laviner och svensk nyhetsmedia
Tillbaka
Topp