Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Laviner och svensk nyhetsmedia
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 945742" data-attributes="member: 13863"><p>Det här med språk och kommunikation är inte alltid så lätt och säkert är det många som uppfattar det på ett annat sätt än jag gör.</p><p></p><p>För mig betyder "en bit därifrån" att man inte befinner sig i direkt anslutning till det aktuella området utan så att säga på behörigt avstånd som "åskådare". Så om det exempelvis skulle gå en lavin och jag befinner mig i området (typ på samma berg) men inte varken har orsakat eller är i riskzonen, skulle jag kunna säga: - Jag var en bit därifrån ... Men, men det är min tolkning ... jag skulle hellre uttrycka mig typ "i nära anslutning till".</p><p></p><p>Hursomhelst hoppas jag att folk uppfattar allvaret i situationen och inte utsätter sig och andra för onödiga risker!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 945742, member: 13863"] Det här med språk och kommunikation är inte alltid så lätt och säkert är det många som uppfattar det på ett annat sätt än jag gör. För mig betyder "en bit därifrån" att man inte befinner sig i direkt anslutning till det aktuella området utan så att säga på behörigt avstånd som "åskådare". Så om det exempelvis skulle gå en lavin och jag befinner mig i området (typ på samma berg) men inte varken har orsakat eller är i riskzonen, skulle jag kunna säga: - Jag var en bit därifrån ... Men, men det är min tolkning ... jag skulle hellre uttrycka mig typ "i nära anslutning till". Hursomhelst hoppas jag att folk uppfattar allvaret i situationen och inte utsätter sig och andra för onödiga risker! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Laviner och svensk nyhetsmedia
Tillbaka
Topp