Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Laviner och svensk nyhetsmedia
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jesper-am-Arlberg" data-source="post: 945803" data-attributes="member: 34633"><p>Stämmer att prinsens åkkompis hade ABS och därför inte var under, enligt ryktet hade prinsen inte heller transiver och var därför under snön i 20+ min i en relativt liten lavin.</p><p></p><p>I österrike säkrar de pisterna från laviner, bara för att pisterna är öppna betyder inte att områdena brevid är säkra, all offpist är på egen bedömning. De markerade offpiststräckorna är säkrade 10m brevid pinnarna som markerar leden.</p><p></p><p>Gick en lavin in i pisten som dödade en svensk skidåkare för någon vecka sedan i österrike, Där har de diskuterat och uträtt om det var fel att öppna pisten men kom fram till att lavinen inte gick att förutse och att de därför inte gjort fel. Är lika bra att ha transivern på alltid.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jesper-am-Arlberg, post: 945803, member: 34633"] Stämmer att prinsens åkkompis hade ABS och därför inte var under, enligt ryktet hade prinsen inte heller transiver och var därför under snön i 20+ min i en relativt liten lavin. I österrike säkrar de pisterna från laviner, bara för att pisterna är öppna betyder inte att områdena brevid är säkra, all offpist är på egen bedömning. De markerade offpiststräckorna är säkrade 10m brevid pinnarna som markerar leden. Gick en lavin in i pisten som dödade en svensk skidåkare för någon vecka sedan i österrike, Där har de diskuterat och uträtt om det var fel att öppna pisten men kom fram till att lavinen inte gick att förutse och att de därför inte gjort fel. Är lika bra att ha transivern på alltid. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Laviner och svensk nyhetsmedia
Tillbaka
Topp