Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Laviner och svensk nyhetsmedia
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JKampe" data-source="post: 948600" data-attributes="member: 102740"><p>Intressant tråd <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Jag måste hålla med om att det är sällan kvällspressen har alla rätt i sin rapportering kring off-pist åkningen (eller den "så kallade extremskidåkningen") när man målar ut sina skräckreportage. Däremot undrar jag om det bara är av ondo. </p><p></p><p>Off-pistskidåkning är ju något som bara växer. Åka skidor, med Tobias Liljeroth i spetsen, skriver ju numera nästan bara om hur man letar puder och exponerar friskidåkningsfotografer. Skidorna blir bredare och bredare (pistlaggen också) och många skidkunder idag är intresserade av att börja åka just off-pist. </p><p></p><p>Lavinkunskaperna tycker jag däremot att det verkar vara lite si och så med (Vet inte hur det är borta hos er i Åre nu, men jag var där två säsonger sedan och tyckte det hände rätt ofta att papporna skulle ta med sina ungar på lite off-pistsvängar i ravinerna). Det kanske inte vore så dumt om fler fick upp ögonen för att det faktiskt kan vara farligt och att man bör veta vad det är man ger sig in på när man åker utanför pisten?</p><p></p><p>Slutsatsen: Lite skrämselpropaganda kanske bara gör lite gott? Eller vad tror ni?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JKampe, post: 948600, member: 102740"] Intressant tråd :) Jag måste hålla med om att det är sällan kvällspressen har alla rätt i sin rapportering kring off-pist åkningen (eller den "så kallade extremskidåkningen") när man målar ut sina skräckreportage. Däremot undrar jag om det bara är av ondo. Off-pistskidåkning är ju något som bara växer. Åka skidor, med Tobias Liljeroth i spetsen, skriver ju numera nästan bara om hur man letar puder och exponerar friskidåkningsfotografer. Skidorna blir bredare och bredare (pistlaggen också) och många skidkunder idag är intresserade av att börja åka just off-pist. Lavinkunskaperna tycker jag däremot att det verkar vara lite si och så med (Vet inte hur det är borta hos er i Åre nu, men jag var där två säsonger sedan och tyckte det hände rätt ofta att papporna skulle ta med sina ungar på lite off-pistsvängar i ravinerna). Det kanske inte vore så dumt om fler fick upp ögonen för att det faktiskt kan vara farligt och att man bör veta vad det är man ger sig in på när man åker utanför pisten? Slutsatsen: Lite skrämselpropaganda kanske bara gör lite gott? Eller vad tror ni? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Laviner och svensk nyhetsmedia
Tillbaka
Topp