Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Laviner och svensk nyhetsmedia
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ville-vessla" data-source="post: 952928" data-attributes="member: 54648"><p>Iller</p><p>Nja, tror knappast att lavinfaran används som medveten marknadsföring någonstans. Bedömningarna görs dag för dag av skidpatrullörerna och inte av marknadsvadelningarna - sen kan de förstås vara olika välgrundade. Behövs inte heller pressmeddelanden för att media ska plocka upp lavinfaran på nyhetsplats. </p><p></p><p>Ett stort problem med medierapporteringen är att lavinfaran framstår som ett allmänintresse. Det ligger i journalistikens natur att väcka intresse hos så många som möjligt - men laviner är bara ett stort problem för oss skidåkare och för en växande grupp skoteråkare. För andra är det lika relevant som ett vulkanutbrott på en öde ö. </p><p>Vi som faktiskt riskerar att skadas eller dö i en lavin, är vi ens en promille av läsarna/tittarna? Lavinfara platsar väldigt dåligt i riksmedia eftersom den är plats och tidspecifik. Och framförallt - den verkliga risken för olyckor beror på vad vi själva väljer att göra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ville-vessla, post: 952928, member: 54648"] Iller Nja, tror knappast att lavinfaran används som medveten marknadsföring någonstans. Bedömningarna görs dag för dag av skidpatrullörerna och inte av marknadsvadelningarna - sen kan de förstås vara olika välgrundade. Behövs inte heller pressmeddelanden för att media ska plocka upp lavinfaran på nyhetsplats. Ett stort problem med medierapporteringen är att lavinfaran framstår som ett allmänintresse. Det ligger i journalistikens natur att väcka intresse hos så många som möjligt - men laviner är bara ett stort problem för oss skidåkare och för en växande grupp skoteråkare. För andra är det lika relevant som ett vulkanutbrott på en öde ö. Vi som faktiskt riskerar att skadas eller dö i en lavin, är vi ens en promille av läsarna/tittarna? Lavinfara platsar väldigt dåligt i riksmedia eftersom den är plats och tidspecifik. Och framförallt - den verkliga risken för olyckor beror på vad vi själva väljer att göra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Laviner och svensk nyhetsmedia
Tillbaka
Topp