Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Laviner och svensk nyhetsmedia
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 952991" data-attributes="member: 83225"><p>Ok, jag tyckte det såg ut som att du tyckte att media inte vill skriva om sådant för att det inte är av riksintresse. Men varför skulle media skriva om något som inte intresserar läsarna? Jag tror iof att laviner är lite exotiskt för många och därför lockar lite extra. Det är som när en bergsklättrare ramlar, folk gillar att se på extremåkare som konstiga äventyrare och därför lockas man av att läsa om det. </p><p></p><p>Jag tror faktiskt också att skidorter drar nytta av att omnämnas i samband med laviner och lavinfara. folk i de flesta äventyrsbranscher har en tendens att dra till farliga ställen. Det finns något som kittlar med det. Sen att de flesta av oss försöker minimera risken så mycket vi kan är en annan grej. Om inte risken fanns alls så hade vi ju inget att anpassa oss till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 952991, member: 83225"] Ok, jag tyckte det såg ut som att du tyckte att media inte vill skriva om sådant för att det inte är av riksintresse. Men varför skulle media skriva om något som inte intresserar läsarna? Jag tror iof att laviner är lite exotiskt för många och därför lockar lite extra. Det är som när en bergsklättrare ramlar, folk gillar att se på extremåkare som konstiga äventyrare och därför lockas man av att läsa om det. Jag tror faktiskt också att skidorter drar nytta av att omnämnas i samband med laviner och lavinfara. folk i de flesta äventyrsbranscher har en tendens att dra till farliga ställen. Det finns något som kittlar med det. Sen att de flesta av oss försöker minimera risken så mycket vi kan är en annan grej. Om inte risken fanns alls så hade vi ju inget att anpassa oss till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Laviner och svensk nyhetsmedia
Tillbaka
Topp