Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Lavinhinder...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SwedishMountain" data-source="post: 39177" data-attributes="member: 16337"><p>..GRATTIS ÅRE</p><p>nu har Dressman öppnat även där..</p><p>hellre det än denna historiens mest korkade ide från Åreliftarna.</p><p></p><p>Lavinhinder?? för det första är det väl offpiståkningshinder de menar. </p><p>Sen skall jag säga ett sanningens ord..</p><p> </p><p>när senast dog någon i Åres offpist?</p><p>Däremot så skadas det och dör en hel del piståkare var år.</p><p>Gästrappet en isig och pucklig sportlovseftermiddag är nog det allra farligaste man kan ge sig ut i, på Åres berg. Än hur god skidåkare du är så finns det massor av blåbär att bli överkörd av.</p><p></p><p>Nu vet jag att det är så många fler som åker pist än offpist, och därmed bidragande till den fördelningen av skador. Men propotionsvis så tror jag ändå fler skadas i pist.</p><p></p><p>Ett förslag från mig till Nalle Hansson är:</p><p>Ta fram en lokalare lavinvarning på särskilda namngivna sluttningar så folk vet var det just den dagen är speciellt farligt.</p><p>Som ett kompliment till den nuvarande generella lavinfaraskalan.</p><p></p><p>/SH</p><p></p><p>ps. se min offpistguide för Åre i nya <a href="http://www.pumpapuder.nu" target="_blank">http://www.pumpapuder.nu</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SwedishMountain, post: 39177, member: 16337"] ..GRATTIS ÅRE nu har Dressman öppnat även där.. hellre det än denna historiens mest korkade ide från Åreliftarna. Lavinhinder?? för det första är det väl offpiståkningshinder de menar. Sen skall jag säga ett sanningens ord.. när senast dog någon i Åres offpist? Däremot så skadas det och dör en hel del piståkare var år. Gästrappet en isig och pucklig sportlovseftermiddag är nog det allra farligaste man kan ge sig ut i, på Åres berg. Än hur god skidåkare du är så finns det massor av blåbär att bli överkörd av. Nu vet jag att det är så många fler som åker pist än offpist, och därmed bidragande till den fördelningen av skador. Men propotionsvis så tror jag ändå fler skadas i pist. Ett förslag från mig till Nalle Hansson är: Ta fram en lokalare lavinvarning på särskilda namngivna sluttningar så folk vet var det just den dagen är speciellt farligt. Som ett kompliment till den nuvarande generella lavinfaraskalan. /SH ps. se min offpistguide för Åre i nya [URL]http://www.pumpapuder.nu[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Lavinhinder...
Tillbaka
Topp