Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Lavinkunskaps undersökning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 520120" data-attributes="member: 32948"><p>1. 30-100(+) dagar om året</p><p>2. Har varit inblandad (inte meddragen, men sjukt nära), har sett flera laviner, stora och små, på nära och långt håll, bevittnat lavinolycka med två dödsfall. </p><p>3. Gått i princip all icke yrkesmässig lavinutbildning som går att gå i sverige. (Slao lavin 1 + ytterligare vidareutbildning, totalt ca 2 veckor), läst de flesta lavinböcker på svenska och flera på engelska, har ett gediget intresse i ämnet. Tränar transcieversök regelbundet under vintern.</p><p>4. En spade (som jag vet funkar i alla snötyper), en sond (som inte är för kort) och en transciever (som jag har stenkoll på även i en paniksituation). Använder faktiskt även recco. Har stora funderingar på att skaffa en lavinryggsäck snart.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 520120, member: 32948"] 1. 30-100(+) dagar om året 2. Har varit inblandad (inte meddragen, men sjukt nära), har sett flera laviner, stora och små, på nära och långt håll, bevittnat lavinolycka med två dödsfall. 3. Gått i princip all icke yrkesmässig lavinutbildning som går att gå i sverige. (Slao lavin 1 + ytterligare vidareutbildning, totalt ca 2 veckor), läst de flesta lavinböcker på svenska och flera på engelska, har ett gediget intresse i ämnet. Tränar transcieversök regelbundet under vintern. 4. En spade (som jag vet funkar i alla snötyper), en sond (som inte är för kort) och en transciever (som jag har stenkoll på även i en paniksituation). Använder faktiskt även recco. Har stora funderingar på att skaffa en lavinryggsäck snart. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Lavinkunskaps undersökning
Tillbaka
Topp