Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Lavinolycka i ÅRE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BigAir" data-source="post: 155482"><p>Jag tycker inte det är Skistars fel.</p><p>Finns jättemånga backar med ytor som kan lösas ut på andra ställen.</p><p></p><p>Nu vet jag inte riktigt hur det ser ut där och om det är OK att köra off-pist på det där stället, men om 30-åringen stod på transporten, och lavinen kom ovanifrån tycker jag det är skidåkaren/åkarna som löste ut lavinens fel, men nu ser jag detta som en olycka.</p><p></p><p>Möjligtvis att dom kunde tänkt lite mer på vad som finns under, och riskerna..</p><p>Håller även med om att det borde vara minst en 4:a vid såna här klimat.</p><p>Var där förra veckan när det inte snöat nått, då hade dom en 3:a. Dom borde ha höjt till 4:a nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BigAir, post: 155482"] Jag tycker inte det är Skistars fel. Finns jättemånga backar med ytor som kan lösas ut på andra ställen. Nu vet jag inte riktigt hur det ser ut där och om det är OK att köra off-pist på det där stället, men om 30-åringen stod på transporten, och lavinen kom ovanifrån tycker jag det är skidåkaren/åkarna som löste ut lavinens fel, men nu ser jag detta som en olycka. Möjligtvis att dom kunde tänkt lite mer på vad som finns under, och riskerna.. Håller även med om att det borde vara minst en 4:a vid såna här klimat. Var där förra veckan när det inte snöat nått, då hade dom en 3:a. Dom borde ha höjt till 4:a nu. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Lavinolycka i ÅRE
Tillbaka
Topp