Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lavinolycka i Österrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1253697" data-attributes="member: 175247"><p>Man ska som någon här tidigare nämnde vara försiktig med att komma med "kommentarer från soffan", men det finns en sak som jag har reagerat över när jag har läst vad som stått i österrikisk media.</p><p>Den överlevande personen hade inte larmat i Österrike, utan ringt hem till en kollega som sedan larmade. Men räddningstjänsten fick ingen bra information om platsen utan körde runt med helikoptern i 30-45 min innan man hittade rätt. Det är ju en evighet av kritisk tid i såna här sammanhang.</p><p></p><p>Ni som åker freeride på det här sättet långt ifrån liftar och pister, läser ni inte på geografin innan ni ger er iväg, så att ni vet namn på dalar och berg som ni passerar på turen?</p><p>Så att man kan beskriva platsen man är på om man kommer i nöd.</p><p>Den överlevande borde ju ha haft möjligheten att i stället för att ringa hem till Sverige, direkt ringa 112 och berätta - jag befinner mig i dalen "x" nedanför berget "y".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1253697, member: 175247"] Man ska som någon här tidigare nämnde vara försiktig med att komma med "kommentarer från soffan", men det finns en sak som jag har reagerat över när jag har läst vad som stått i österrikisk media. Den överlevande personen hade inte larmat i Österrike, utan ringt hem till en kollega som sedan larmade. Men räddningstjänsten fick ingen bra information om platsen utan körde runt med helikoptern i 30-45 min innan man hittade rätt. Det är ju en evighet av kritisk tid i såna här sammanhang. Ni som åker freeride på det här sättet långt ifrån liftar och pister, läser ni inte på geografin innan ni ger er iväg, så att ni vet namn på dalar och berg som ni passerar på turen? Så att man kan beskriva platsen man är på om man kommer i nöd. Den överlevande borde ju ha haft möjligheten att i stället för att ringa hem till Sverige, direkt ringa 112 och berätta - jag befinner mig i dalen "x" nedanför berget "y". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lavinolycka i Österrike
Tillbaka
Topp