Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lavinolycka i Österrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Teledescent" data-source="post: 1253909" data-attributes="member: 181006"><p>[ATTACH=full]16292[/ATTACH]Baserat på bilder från räddningsaktionen så kan jag tänka att turen kan ha följt ungefär den gröna linjen i bilden, men jag vet ju inte. Jag gjorde en Google Earth film för den sträckan. Anledningen är att försöka få en uppfattning om hur det kan ha sett ut och möjligen lära något av det. Många andra lavinolyckor är lättare att ta in tycker jag. Den här är mer oväntad och skrämmande eftersom det är erfarna skidåkare med guide och man troligen avsett att köra säkert i relativt flack terräng. Filmen: [MEDIA=youtube]KmMBXL90sTY[/MEDIA] (bara tillgänglig via denna länk och jag kommer ta bort den om någon vecka eller om någon ber mig om det)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Teledescent, post: 1253909, member: 181006"] [ATTACH type="full" alt="karta.jpg"]16292[/ATTACH]Baserat på bilder från räddningsaktionen så kan jag tänka att turen kan ha följt ungefär den gröna linjen i bilden, men jag vet ju inte. Jag gjorde en Google Earth film för den sträckan. Anledningen är att försöka få en uppfattning om hur det kan ha sett ut och möjligen lära något av det. Många andra lavinolyckor är lättare att ta in tycker jag. Den här är mer oväntad och skrämmande eftersom det är erfarna skidåkare med guide och man troligen avsett att köra säkert i relativt flack terräng. Filmen: [MEDIA=youtube]KmMBXL90sTY[/MEDIA] (bara tillgänglig via denna länk och jag kommer ta bort den om någon vecka eller om någon ber mig om det) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lavinolycka i Österrike
Tillbaka
Topp