Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Lavinolyckan Engelberg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="david_elmfeldt" data-source="post: 22587" data-attributes="member: 14448"><p>Din version av olyckan stämmer ungefär med min. Enligt rykten med just denna olycka (jag vill också säga att jag inte är jurist så jag kan ha helt fel) är att om göteborgaren blir dömd till brottet (det verkar så enligt tidningen, men jag vet inte om man skall lita på den) så kan i sin tur den tjej som skadade sig mest stämma honom. Jag skulle gärna vilja veta om detta verkligen är möjligt? Och isåfall, om han får ett miljonbelopp på halsen, hur funkar det med hemförsäkringen. Eller blir det vatten och gröt resten av livet?</p><p></p><p>De som gick i offpisten under åket måste verkligen ta på sig stort ansvar. Jag vet inte om de verkligen gick upp i åket eller traverserade (jag vet inte om detta någonsin kommit fram). De som drog lavinen såg inte dessa personer så det har ingen aning heller (och skulle säkerligen inte åkt om de sett att personer var på väg upp i åket!). </p><p></p><p>Men att gå upp i ett av de längst offpiståken dagen efter att det toksnöat verkar helt vansinnigt. Att de inte heller hade ngn som helst säkerhetsutrustning (sändare etc) gjorde inte saken bättre. Kvinnan kan med stor säkerhet tacka de som drog lavinen för att de tog sitt ansvar och sökte av området efter offer. De hittade alla visuellt (inga som helst utslag på sändarna) och kvinnan drogs upp (hon satt fast med huvudet neråt och var medvetslös). De andra två var vid medvetandet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="david_elmfeldt, post: 22587, member: 14448"] Din version av olyckan stämmer ungefär med min. Enligt rykten med just denna olycka (jag vill också säga att jag inte är jurist så jag kan ha helt fel) är att om göteborgaren blir dömd till brottet (det verkar så enligt tidningen, men jag vet inte om man skall lita på den) så kan i sin tur den tjej som skadade sig mest stämma honom. Jag skulle gärna vilja veta om detta verkligen är möjligt? Och isåfall, om han får ett miljonbelopp på halsen, hur funkar det med hemförsäkringen. Eller blir det vatten och gröt resten av livet? De som gick i offpisten under åket måste verkligen ta på sig stort ansvar. Jag vet inte om de verkligen gick upp i åket eller traverserade (jag vet inte om detta någonsin kommit fram). De som drog lavinen såg inte dessa personer så det har ingen aning heller (och skulle säkerligen inte åkt om de sett att personer var på väg upp i åket!). Men att gå upp i ett av de längst offpiståken dagen efter att det toksnöat verkar helt vansinnigt. Att de inte heller hade ngn som helst säkerhetsutrustning (sändare etc) gjorde inte saken bättre. Kvinnan kan med stor säkerhet tacka de som drog lavinen för att de tog sitt ansvar och sökte av området efter offer. De hittade alla visuellt (inga som helst utslag på sändarna) och kvinnan drogs upp (hon satt fast med huvudet neråt och var medvetslös). De andra två var vid medvetandet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Lavinolyckan Engelberg
Tillbaka
Topp