Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Lavinolyckor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ted_bskier" data-source="post: 231656" data-attributes="member: 64110"><p>Jag har försökt leta fakta om dom lavinolyckor som inträffade förra säsongen både i alperna och Sverige där svenskar var inblandade. Det verkar dock som det inte finns nån sammanställning av dessa olyckor. Det är synd tycker jag då man kan lära sig mycket av att studera incidentrapporter och vilka fel som har begåtts. Nån här som har info om ovan nämnda olyckor?</p><p></p><p>Inom klättringen verkar man ha en mycket bättre uppföljning och dokumentation av olyckor. I nordamerika har man en väldigt bra incident apportering, både i USA och Canada(www.avalanche.org/accidnt1.htm och www.avalanche.ca/default.aspx?DN=433,582,558,3,Documents). Tycker att det borde finnas utrymme för sån rapportering i Sverige också på t.ex SLAOs eller Åre Lavincenters hemsida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ted_bskier, post: 231656, member: 64110"] Jag har försökt leta fakta om dom lavinolyckor som inträffade förra säsongen både i alperna och Sverige där svenskar var inblandade. Det verkar dock som det inte finns nån sammanställning av dessa olyckor. Det är synd tycker jag då man kan lära sig mycket av att studera incidentrapporter och vilka fel som har begåtts. Nån här som har info om ovan nämnda olyckor? Inom klättringen verkar man ha en mycket bättre uppföljning och dokumentation av olyckor. I nordamerika har man en väldigt bra incident apportering, både i USA och Canada(www.avalanche.org/accidnt1.htm och www.avalanche.ca/default.aspx?DN=433,582,558,3,Documents). Tycker att det borde finnas utrymme för sån rapportering i Sverige också på t.ex SLAOs eller Åre Lavincenters hemsida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Lavinolyckor?
Tillbaka
Topp