Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinrygga ABS/RAS/BCA/?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1046095" data-attributes="member: 60010"><p>Nu tar vi det lugnt här, jag är inte på något märkes sida utan bara tar upp saker som skulle kunna vara relevant i trådskaparen beslut. Jag håller helt med om att trauma är en väldigt vanlig dödsorsak i lavineroch det är Snowpulseryggsäckar mycket bättre på att skydda emot. Dock är det många som klagat på att inte kunna se ordentligt för ballongen och därför inte kunnat skydda sig ordentligt så myntet har två sidor. Dessutom har jag sett en del personer på filmer som blivit delvis begravda och som har just den positionen jag talar om så det är inte bara dockor. Sen har man ju problemet med att det bara är en ballong så om den blir punkterad då försvinner hela funktionen. Men som sagt, båda systemen har för och nackdelar och enda anledningen till att jag valde ABS från North face var för att den satt lite bättre och var ganska mycket billigare när jag köpte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1046095, member: 60010"] Nu tar vi det lugnt här, jag är inte på något märkes sida utan bara tar upp saker som skulle kunna vara relevant i trådskaparen beslut. Jag håller helt med om att trauma är en väldigt vanlig dödsorsak i lavineroch det är Snowpulseryggsäckar mycket bättre på att skydda emot. Dock är det många som klagat på att inte kunna se ordentligt för ballongen och därför inte kunnat skydda sig ordentligt så myntet har två sidor. Dessutom har jag sett en del personer på filmer som blivit delvis begravda och som har just den positionen jag talar om så det är inte bara dockor. Sen har man ju problemet med att det bara är en ballong så om den blir punkterad då försvinner hela funktionen. Men som sagt, båda systemen har för och nackdelar och enda anledningen till att jag valde ABS från North face var för att den satt lite bättre och var ganska mycket billigare när jag köpte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinrygga ABS/RAS/BCA/?
Tillbaka
Topp