Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinrygga ABS/RAS/BCA/?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 979771" data-attributes="member: 40931"><p>Läste det här på wildsnow:</p><p></p><p>Snowpulse</p><p>Snowpulse was the second company to offer an air bag pack, and was recently acquired by Mammut. New for the 2012 season is the 2.0 system, which is much easier to refill and uses the same threads as ABS cartridges, including the available ABS carbon cartridge which saves significant weight.</p><p></p><p>Tänker jag rätt då i att en snowpulse lifebag lite 35 (som jag länka tidigare i tråden), bör väga ca 2100g helt komplett om man kör dit en carbon-flaska? Om det stämmer är det riktigt jävla bra. Min osprey kode 38 väger typ 1500 tror jag.</p><p></p><p></p><p>Edit:</p><p>En av kommentarerna längre ner på sidan:</p><p> Rick September 6th, 2012 1:30 pm</p><p></p><p>I am curious as to where you guys get your weight numbers from? My snowpulse Lite 35 on my hanging bike scale weighs 2200 with cylinder and all. You have it listed at 5.5lbs?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 979771, member: 40931"] Läste det här på wildsnow: Snowpulse Snowpulse was the second company to offer an air bag pack, and was recently acquired by Mammut. New for the 2012 season is the 2.0 system, which is much easier to refill and uses the same threads as ABS cartridges, including the available ABS carbon cartridge which saves significant weight. Tänker jag rätt då i att en snowpulse lifebag lite 35 (som jag länka tidigare i tråden), bör väga ca 2100g helt komplett om man kör dit en carbon-flaska? Om det stämmer är det riktigt jävla bra. Min osprey kode 38 väger typ 1500 tror jag. Edit: En av kommentarerna längre ner på sidan: Rick September 6th, 2012 1:30 pm I am curious as to where you guys get your weight numbers from? My snowpulse Lite 35 on my hanging bike scale weighs 2200 with cylinder and all. You have it listed at 5.5lbs? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinrygga ABS/RAS/BCA/?
Tillbaka
Topp