Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinrygga ABS/RAS/BCA/?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 979774" data-attributes="member: 47541"><p>Det där är en riktigt surdeg. ABS och Snowpulse/Mammut är inne i en riktigt infekterad patentstrid där de stämmer varandra för allt och inget. När ABS fick veta att Snowpulse hade tänkt att använda samma flaskor som ABS så gjorde de en liten ändring i sin flaska för att förhindra att det skulle fungera. Jag är osäker på hur kompatibliteten mellan märkena är idag men jag misstänker att det funkar att använda ABS flaskorna i RAS:en. ABS har gått ut och sagt att de inte lämnar någon som helst garanti på sina flaskor om de använts ihop med något annat system och de har också chockhöjt priset på sina flaskor med 100% när man köper dem löst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 979774, member: 47541"] Det där är en riktigt surdeg. ABS och Snowpulse/Mammut är inne i en riktigt infekterad patentstrid där de stämmer varandra för allt och inget. När ABS fick veta att Snowpulse hade tänkt att använda samma flaskor som ABS så gjorde de en liten ändring i sin flaska för att förhindra att det skulle fungera. Jag är osäker på hur kompatibliteten mellan märkena är idag men jag misstänker att det funkar att använda ABS flaskorna i RAS:en. ABS har gått ut och sagt att de inte lämnar någon som helst garanti på sina flaskor om de använts ihop med något annat system och de har också chockhöjt priset på sina flaskor med 100% när man köper dem löst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinrygga ABS/RAS/BCA/?
Tillbaka
Topp