Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinrygga - fläkt eller gas?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stuartsinc" data-source="post: 1137291" data-attributes="member: 117327"><p>Har suttit nu en tid och försökt jämföra olika system och modeller. Det som varit viktigt för mig har varit pris, lätt att resa med och att systemet ska kunna återanvändas utan att byta ut delar. Har inte kollat på Zip on, bara "inbyggda" system direkt i ryggan. Det jag kom fram till i mitt fall var två alternativ: </p><p></p><p>1. Jetforce. Återanvändbart och man kan lätt flyga med det (rykten säger att det kan krävas lite övertalning av diverse flygplatspersonal, men det ska gå relativt lätt). </p><p>2. Patronsystem som man kan fylla på själv så man kan tömma patronen om man ska flyga. Någon får gärna fylla på här men de enda alternativ som jag hittade var Mammuts RAS/PAS och BCAs system.</p><p></p><p>Bestämde mig till sist för Black diamonds Jetforce 28 som går på ca 10K. Detta pga att om man ska ha allt som krävs för Mammuts system, som var det som jag annars hade köpt, kostar ca 8K med allt (ryggsäck, fylla-på-själv-patron, RAS). Till detta tillkommer re-fill kit och vad jag tror är någon form av adapter som är jävligt svår-googlad som kostar ca 1500kr. Eftersom de kostar ungefär lika mycket i slutändan och att det ändå verkar ganska krångligt att fylla på Mammuts patron så valde jag Jetforce</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stuartsinc, post: 1137291, member: 117327"] Har suttit nu en tid och försökt jämföra olika system och modeller. Det som varit viktigt för mig har varit pris, lätt att resa med och att systemet ska kunna återanvändas utan att byta ut delar. Har inte kollat på Zip on, bara "inbyggda" system direkt i ryggan. Det jag kom fram till i mitt fall var två alternativ: 1. Jetforce. Återanvändbart och man kan lätt flyga med det (rykten säger att det kan krävas lite övertalning av diverse flygplatspersonal, men det ska gå relativt lätt). 2. Patronsystem som man kan fylla på själv så man kan tömma patronen om man ska flyga. Någon får gärna fylla på här men de enda alternativ som jag hittade var Mammuts RAS/PAS och BCAs system. Bestämde mig till sist för Black diamonds Jetforce 28 som går på ca 10K. Detta pga att om man ska ha allt som krävs för Mammuts system, som var det som jag annars hade köpt, kostar ca 8K med allt (ryggsäck, fylla-på-själv-patron, RAS). Till detta tillkommer re-fill kit och vad jag tror är någon form av adapter som är jävligt svår-googlad som kostar ca 1500kr. Eftersom de kostar ungefär lika mycket i slutändan och att det ändå verkar ganska krångligt att fylla på Mammuts patron så valde jag Jetforce [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinrygga - fläkt eller gas?
Tillbaka
Topp