Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinrygga - fläkt eller gas?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ashtraymofucku" data-source="post: 1195760" data-attributes="member: 48303"><p>Där sa du något som får mig att tänka om helt!</p><p>Nu när årets nya Black diamond Jetforce ryggar har släppts som ska vara 500g lättare så känner jag att de är de bästa alternativet.</p><p></p><p>Men då är frågan, ska man köpa den 350 gram tyngre men bättre jetforce pro som har luftkuddar som går runt sidan på säcken som det du snackar om ska vara viktigt och känns logiskt rimligt. Kan även bytas ut till 10 liters säcken så blir den 100 gram lättare och smalare</p><p>Eller ska man gå på Tour modellen som är 350gram lättare men med Alpride E1 system, mycket lättare men man har inte alls lika bra koll på funktionen på ryggan och den klarar bara 1-2 deploys innan man måste byta batteri, inte som pro som klarar 5-6 stycken.</p><p>Värt att tillägga att pro modellen med en till 10 liters bag blir ca 3000kr dyrare alternativ men kanske bättre?</p><p>Kommer man märka av de 350 gram så mycket på fjället?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ashtraymofucku, post: 1195760, member: 48303"] Där sa du något som får mig att tänka om helt! Nu när årets nya Black diamond Jetforce ryggar har släppts som ska vara 500g lättare så känner jag att de är de bästa alternativet. Men då är frågan, ska man köpa den 350 gram tyngre men bättre jetforce pro som har luftkuddar som går runt sidan på säcken som det du snackar om ska vara viktigt och känns logiskt rimligt. Kan även bytas ut till 10 liters säcken så blir den 100 gram lättare och smalare Eller ska man gå på Tour modellen som är 350gram lättare men med Alpride E1 system, mycket lättare men man har inte alls lika bra koll på funktionen på ryggan och den klarar bara 1-2 deploys innan man måste byta batteri, inte som pro som klarar 5-6 stycken. Värt att tillägga att pro modellen med en till 10 liters bag blir ca 3000kr dyrare alternativ men kanske bättre? Kommer man märka av de 350 gram så mycket på fjället? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinrygga - fläkt eller gas?
Tillbaka
Topp