Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinrygga - fläkt eller gas?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndersWingqvist" data-source="post: 1195780" data-attributes="member: 161736"><p>Bra tankar här! Tänker på [USER=11566]@carl_couloir[/USER] post som citeras nu senast. Det man skulle vilja ha är ju ett gediget vetenskapligt test om hur en lavinrygga ska utformas. Att det fanns en branschstandard liksom, tänk bilindustri. Men tja, är väl lite för liten marknad för att det ska komma på plats kanske. Vi på Freeride har svårt att genomföra sådana test själva också... Som det är nu varken disponerar vi eller äger någon lavinsimulatorsanläggning och tillhörande crash-dummies.</p><p></p><p>[USER=48303]@Ashtraymofucku[/USER] Har du budget hade jag nog ändå siktat på JetForce Pro. Vi gjorde ju en sponsrad video där vi packade upp den och tja, den var verkligen sjukt enkel och smidig att hantera tyckte jag. Jag packade den väldig slarvigt några gånger och det fungerade ändå fint, de har tagit lite marginal i hur de har placerat dragkedjorna liksom. Sen gillade jag personligen upplägget med en clean säck som satt skönt på min rygg, och möjlighet att byta storlek. Men testa ryggan i butik så att den sitter bra!</p><p>Vi får hoppas att det kommer fler konkurrenter med denna/liknande lösningar så att priserna kan komma ner en aning.</p><p>350gram hade jag nog inte bekymrat mig om. Skippa läsk, godis, glass och efterrätter i 1 månad före din skidresa så har du sparat in de gramen lätt som en plätt.</p><p></p><p>[MEDIA=freeride]62243[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndersWingqvist, post: 1195780, member: 161736"] Bra tankar här! Tänker på [USER=11566]@carl_couloir[/USER] post som citeras nu senast. Det man skulle vilja ha är ju ett gediget vetenskapligt test om hur en lavinrygga ska utformas. Att det fanns en branschstandard liksom, tänk bilindustri. Men tja, är väl lite för liten marknad för att det ska komma på plats kanske. Vi på Freeride har svårt att genomföra sådana test själva också... Som det är nu varken disponerar vi eller äger någon lavinsimulatorsanläggning och tillhörande crash-dummies. [USER=48303]@Ashtraymofucku[/USER] Har du budget hade jag nog ändå siktat på JetForce Pro. Vi gjorde ju en sponsrad video där vi packade upp den och tja, den var verkligen sjukt enkel och smidig att hantera tyckte jag. Jag packade den väldig slarvigt några gånger och det fungerade ändå fint, de har tagit lite marginal i hur de har placerat dragkedjorna liksom. Sen gillade jag personligen upplägget med en clean säck som satt skönt på min rygg, och möjlighet att byta storlek. Men testa ryggan i butik så att den sitter bra! Vi får hoppas att det kommer fler konkurrenter med denna/liknande lösningar så att priserna kan komma ner en aning. 350gram hade jag nog inte bekymrat mig om. Skippa läsk, godis, glass och efterrätter i 1 månad före din skidresa så har du sparat in de gramen lätt som en plätt. [MEDIA=freeride]62243[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinrygga - fläkt eller gas?
Tillbaka
Topp