Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinrygga - fläkt eller gas?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xQubeZ" data-source="post: 1208618" data-attributes="member: 166112"><p>300g spelar stor roll om du minskar det på flera delar av din packing. Visst har du generellt sätt tunga grejer kanske inte 300g hit eller dit påverkar något men skär du ner 200-300g på 5-6 prylar har du helt plötsligt 1-2kg lättare totalt och det märks defenitivt skillnad på under en lång dag. Framförallt om man faktiskt turar. Åker man bara lift är det lite mer saksamma imo.</p><p></p><p>Angående patronerna så är det ju dyrt o köpa den men sen kostar det någon hundralapp att byta in den mot en ny om du drar den. Tror du kan både posta den till mammut eller lämna in i vissa butiker (i Chamonix kan du byta in den i mammut butiken tex). Mammuts ultralight 22l är ju bra lätt o smidig men vet inte hur hållbar. Lite tunnt tyg om man bär skidor mycket. En stor fördel dock är ju att mammuts system går att flytta mellan olika ryggsäckar så tekniskt sett kan du ju köpa en ny ryggsäck efter nåt år om din första börjar bli lite sliten.</p><p></p><p>Vad du än gör köp bara inte aluminium patronen för den är billigare. Den är typ dubbelt så stor och brutalt tung i jämförelse med kolfiberpatronen. Kolfiberpatronen är värt det lilla extra tycker jag. Är ofta på rea med för typ 1000-1500kr.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xQubeZ, post: 1208618, member: 166112"] 300g spelar stor roll om du minskar det på flera delar av din packing. Visst har du generellt sätt tunga grejer kanske inte 300g hit eller dit påverkar något men skär du ner 200-300g på 5-6 prylar har du helt plötsligt 1-2kg lättare totalt och det märks defenitivt skillnad på under en lång dag. Framförallt om man faktiskt turar. Åker man bara lift är det lite mer saksamma imo. Angående patronerna så är det ju dyrt o köpa den men sen kostar det någon hundralapp att byta in den mot en ny om du drar den. Tror du kan både posta den till mammut eller lämna in i vissa butiker (i Chamonix kan du byta in den i mammut butiken tex). Mammuts ultralight 22l är ju bra lätt o smidig men vet inte hur hållbar. Lite tunnt tyg om man bär skidor mycket. En stor fördel dock är ju att mammuts system går att flytta mellan olika ryggsäckar så tekniskt sett kan du ju köpa en ny ryggsäck efter nåt år om din första börjar bli lite sliten. Vad du än gör köp bara inte aluminium patronen för den är billigare. Den är typ dubbelt så stor och brutalt tung i jämförelse med kolfiberpatronen. Kolfiberpatronen är värt det lilla extra tycker jag. Är ofta på rea med för typ 1000-1500kr. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinrygga - fläkt eller gas?
Tillbaka
Topp