Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinrygga - fläkt eller gas?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse Svensson" data-source="post: 1208697" data-attributes="member: 174232"><p>Som jag förstår det sitter utlösningsmekanismen i ”snorkeln”. Dvs man rycker i snorkeln/munstycket och ballongen blåses upp. Eftersom man redan då har munstycket i handen trycker man in munstycket i munnen och biter fast. </p><p>Skulle man inte lyckas med detta har man i alla fall en vanlig ballong uppblåst. </p><p>Får man in munstycket i munnen ökar man sina överlevnadschanser.</p><p>Känns som en bra bonus-möjlighet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse Svensson, post: 1208697, member: 174232"] Som jag förstår det sitter utlösningsmekanismen i ”snorkeln”. Dvs man rycker i snorkeln/munstycket och ballongen blåses upp. Eftersom man redan då har munstycket i handen trycker man in munstycket i munnen och biter fast. Skulle man inte lyckas med detta har man i alla fall en vanlig ballong uppblåst. Får man in munstycket i munnen ökar man sina överlevnadschanser. Känns som en bra bonus-möjlighet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinrygga - fläkt eller gas?
Tillbaka
Topp