Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinrygga - fläkt eller gas?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 1219594" data-attributes="member: 35740"><p>Eller så är han bäst tränad i gänget han går med.... <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> </p><p></p><p>Jag har två ABS av äldre modell i familjen, en Escape 30 och en Vario med 18, 30 och 45 till. Jäkligt tunga bägge två, men dom sitter otroligt bra på ryggen så jag tänker inte så mycket på vikten. Den jag använder mest är 18, ganska stora 18 liter. Jag skulle inte hinna slita ut en lavinrygga på 5 år, man använder den ju ganska sällan jämfört med min andra skidrygga. Sälen, skogsåkning, turskidor, skridskor, weekendresa, fikautflykt på sommaren, allt det kan jag göra med en vanlig skidrygga men skulle inte ta med ABS:en. För mig kommer Varion att räcka livet ut om jag inte flyttar till Tignes eller nåt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 1219594, member: 35740"] Eller så är han bäst tränad i gänget han går med.... :) Jag har två ABS av äldre modell i familjen, en Escape 30 och en Vario med 18, 30 och 45 till. Jäkligt tunga bägge två, men dom sitter otroligt bra på ryggen så jag tänker inte så mycket på vikten. Den jag använder mest är 18, ganska stora 18 liter. Jag skulle inte hinna slita ut en lavinrygga på 5 år, man använder den ju ganska sällan jämfört med min andra skidrygga. Sälen, skogsåkning, turskidor, skridskor, weekendresa, fikautflykt på sommaren, allt det kan jag göra med en vanlig skidrygga men skulle inte ta med ABS:en. För mig kommer Varion att räcka livet ut om jag inte flyttar till Tignes eller nåt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinrygga - fläkt eller gas?
Tillbaka
Topp