Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinryggsäck med SAS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mattiaslun" data-source="post: 1332240" data-attributes="member: 42549"><p>Korrekt, men enligt IATA DGR TI så räknas lös patron som farligt gods, men utrustning som är apderad som en flytväst, det är nämligen hårklyveri om en lavinrygga ska få flyga eller inte. Å andra sidan om du sedan väljer att skruva ur patronen när du passerat säkerhetskontrollen vem ska bråka med dig då? Själv brukar jag backa ur flaskan så om någon drar väskan ska den inte lösa ur; det finns ju typ en centimeter mån på i botten och lös.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mattiaslun, post: 1332240, member: 42549"] Korrekt, men enligt IATA DGR TI så räknas lös patron som farligt gods, men utrustning som är apderad som en flytväst, det är nämligen hårklyveri om en lavinrygga ska få flyga eller inte. Å andra sidan om du sedan väljer att skruva ur patronen när du passerat säkerhetskontrollen vem ska bråka med dig då? Själv brukar jag backa ur flaskan så om någon drar väskan ska den inte lösa ur; det finns ju typ en centimeter mån på i botten och lös. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinryggsäck med SAS
Tillbaka
Topp