Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinryggsäck med SAS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mattiaslun" data-source="post: 1332273" data-attributes="member: 42549"><p>Ja du har helt rätt, sedan har respektive flygbolag sina egna regler att följa, så det är ingen ide att vifta med den vid incheckning heller, det är bara vid säkerhetskontrollen den gäller. Gällande kvantitet så beror det på som du själv skriver en massa omfaktorer. Krasst får man flyga med en lavinryggsäck på de flesta flygbolag, dock gäller att flaskan ska sitta i (men den behöver som sagt inte vara skruvad i botten) i annat fall räknas den som farligt gods.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mattiaslun, post: 1332273, member: 42549"] Ja du har helt rätt, sedan har respektive flygbolag sina egna regler att följa, så det är ingen ide att vifta med den vid incheckning heller, det är bara vid säkerhetskontrollen den gäller. Gällande kvantitet så beror det på som du själv skriver en massa omfaktorer. Krasst får man flyga med en lavinryggsäck på de flesta flygbolag, dock gäller att flaskan ska sitta i (men den behöver som sagt inte vara skruvad i botten) i annat fall räknas den som farligt gods. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinryggsäck med SAS
Tillbaka
Topp