Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinryggsäck med SAS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1332475" data-attributes="member: 146777"><p>Sist vi var i Alperna (var väl 2022) tog vi tåget. Vägen ner med färja till Kiel, sen tåg till HH, Nattåg till München, Tåg till Bregenz och sen 2 bussar. Inga problem. Vägen hem utan färja. Buss, Buss, Tåg, Natttåg, Tåg, Tåg. Också helt utan problem... Men klart, en annan resa från Brüssel till Berlin sket sig helt och vi var 4 timmar sen. Fick dock fri öl på tåget och 50% av priset tillbaka, helt ok.</p><p></p><p>Visst, man måste vara villigt att resa "avslappnat". Bokar man allt via samma operatör ingår ju alltid garantier att man kommer fram.</p><p></p><p>Edit: Alpresan tog såklart längre tid än med bil. Flyg har jag inte kollat. Men vet inte om det skulle blir så mycket kortare än med bil. Med bil från Gbg skulle jag ju alltid ta Kielfärjan. Och då är det ju en Natt som inte riktigt är restid. Och sen en lång dag i bilen. Med flyg blir nog resdagen lång den också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1332475, member: 146777"] Sist vi var i Alperna (var väl 2022) tog vi tåget. Vägen ner med färja till Kiel, sen tåg till HH, Nattåg till München, Tåg till Bregenz och sen 2 bussar. Inga problem. Vägen hem utan färja. Buss, Buss, Tåg, Natttåg, Tåg, Tåg. Också helt utan problem... Men klart, en annan resa från Brüssel till Berlin sket sig helt och vi var 4 timmar sen. Fick dock fri öl på tåget och 50% av priset tillbaka, helt ok. Visst, man måste vara villigt att resa "avslappnat". Bokar man allt via samma operatör ingår ju alltid garantier att man kommer fram. Edit: Alpresan tog såklart längre tid än med bil. Flyg har jag inte kollat. Men vet inte om det skulle blir så mycket kortare än med bil. Med bil från Gbg skulle jag ju alltid ta Kielfärjan. Och då är det ju en Natt som inte riktigt är restid. Och sen en lång dag i bilen. Med flyg blir nog resdagen lång den också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinryggsäck med SAS
Tillbaka
Topp