Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinryggsäck med SAS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1332478" data-attributes="member: 146777"><p>Varifrån och vart går flyget? Hur tar ni er från flygplatsen till Argentiere?</p><p></p><p>Fick ju såklart kolla förbindelsen och såpass dumt ser det inte ut, iaf till typ Laussanne eller Geneve. Sen är det ju sista sträckan som är svårt. Men ni lär inte flyga direkt till Argentiere?</p><p>Flyg kräver ju också transfer + flyg + transfer. På detta viset kan man även tågresan se som transfer + huvudsträckan + transfer.</p><p>Vill man undvika byten och undvika att saker ställs in får man åka bil. Kan ju bli kö då också såklart. Men fattar att många tycker det är bekväm att lasta in allt hemma och ut när man kommer fram. Själv tycker jag bara det är så jäkla tråkigt att sitta bakom ratten i en massa timmar. Flyg har man dock alla nackdelar som man har med tåget, plus mindre plats, strul med säkerhetskontroll osv. Klart är det oslagbart när man ska långt, typ Japan eller tom korsa oceaner osv. Men just till Alperna tycker jag att man ska inte döma bort tåget för snabbt, utan jämför flyg mot tåg på ett fair sätt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1332478, member: 146777"] Varifrån och vart går flyget? Hur tar ni er från flygplatsen till Argentiere? Fick ju såklart kolla förbindelsen och såpass dumt ser det inte ut, iaf till typ Laussanne eller Geneve. Sen är det ju sista sträckan som är svårt. Men ni lär inte flyga direkt till Argentiere? Flyg kräver ju också transfer + flyg + transfer. På detta viset kan man även tågresan se som transfer + huvudsträckan + transfer. Vill man undvika byten och undvika att saker ställs in får man åka bil. Kan ju bli kö då också såklart. Men fattar att många tycker det är bekväm att lasta in allt hemma och ut när man kommer fram. Själv tycker jag bara det är så jäkla tråkigt att sitta bakom ratten i en massa timmar. Flyg har man dock alla nackdelar som man har med tåget, plus mindre plats, strul med säkerhetskontroll osv. Klart är det oslagbart när man ska långt, typ Japan eller tom korsa oceaner osv. Men just till Alperna tycker jag att man ska inte döma bort tåget för snabbt, utan jämför flyg mot tåg på ett fair sätt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinryggsäck med SAS
Tillbaka
Topp