Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinsäck bra eller dålig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Drkosmos" data-source="post: 1096381" data-attributes="member: 160507"><p>Ska tilläggas att jag flög med Swiss, och enl deras hemsida skulle lavinryggor vara godkända men preregistreras. Ringde kundtjänsten innan resan, 20 min förklarande i telefon vad en lavinsäck är för något. Efter 5 min väntan då hon snackat med kollegor blev svaret att ingen registrering behövdes om jag tog den som handbagage. </p><p></p><p>Informerade också i incheckningen om att jag hade en lavinryggsäck och att den var godkänd av flygbolaget. Hon som skötte incheckningen hade ingen aning om vad det var för något och sa typ "bara du får igenom den genom securityn så är det väl ok?"</p><p></p><p>Läser man på nätet så verkar olika flygbolag ha olika policys, men det avgörande är nog egentligen om den går igenom lokala flygplatsens security. Har svårt att tro att flygbolagen själva har någon större koll eller bryr sig om vad man har med i sitt handbagage. Aldrig sett någon bli visiterad vid gaten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Drkosmos, post: 1096381, member: 160507"] Ska tilläggas att jag flög med Swiss, och enl deras hemsida skulle lavinryggor vara godkända men preregistreras. Ringde kundtjänsten innan resan, 20 min förklarande i telefon vad en lavinsäck är för något. Efter 5 min väntan då hon snackat med kollegor blev svaret att ingen registrering behövdes om jag tog den som handbagage. Informerade också i incheckningen om att jag hade en lavinryggsäck och att den var godkänd av flygbolaget. Hon som skötte incheckningen hade ingen aning om vad det var för något och sa typ "bara du får igenom den genom securityn så är det väl ok?" Läser man på nätet så verkar olika flygbolag ha olika policys, men det avgörande är nog egentligen om den går igenom lokala flygplatsens security. Har svårt att tro att flygbolagen själva har någon större koll eller bryr sig om vad man har med i sitt handbagage. Aldrig sett någon bli visiterad vid gaten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinsäck bra eller dålig?
Tillbaka
Topp