Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinsäck bra eller dålig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="isak80" data-source="post: 1096587" data-attributes="member: 44234"><p>[USER=29489]@cederholm[/USER] Nu har jag flugit med Alpride-systemet (i en Scott Guide 30) som handbagage, patroner utskruvade och utan speciellt tillstånd från flygbolagen. Först med Danish Air (DAT) från Arlanda och sen med Austrian från Innsbruck. </p><p></p><p>På Arlanda frågade de ingenting i säkerhetskontrollen, det tog bara lite extra tid i röntgen. </p><p>I Innsbrucks säkerhetskontroll frågade de om patronerna var avskruvade när de såg att det var en lavinrygga. Sen var det lugnt. </p><p></p><p>Så jag har verkligen inte upplevt något problem och har inte behövt visa något papper alls (hade med mig de dokument som nämnts tidigare löst i ryggsäcken).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="isak80, post: 1096587, member: 44234"] [USER=29489]@cederholm[/USER] Nu har jag flugit med Alpride-systemet (i en Scott Guide 30) som handbagage, patroner utskruvade och utan speciellt tillstånd från flygbolagen. Först med Danish Air (DAT) från Arlanda och sen med Austrian från Innsbruck. På Arlanda frågade de ingenting i säkerhetskontrollen, det tog bara lite extra tid i röntgen. I Innsbrucks säkerhetskontroll frågade de om patronerna var avskruvade när de såg att det var en lavinrygga. Sen var det lugnt. Så jag har verkligen inte upplevt något problem och har inte behövt visa något papper alls (hade med mig de dokument som nämnts tidigare löst i ryggsäcken). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinsäck bra eller dålig?
Tillbaka
Topp