Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinspade jämförelse
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="telemarkus" data-source="post: 1093789" data-attributes="member: 88837"><p>I princip håller jag med dig</p><p> [USER=60010]@havreboll[/USER]. Det är inte säkert att en viss produkt är bättre än en annan bara för att den har en viss logga på sig. Jag tycker däremot inte att jämförelsen med produkter som fiskelina och båtfernissa, där det inte finns någon säkerhetsaspekt som spelar in, håller. Skulle man köpa en sådan no name-produkt och det visar sig att den inte håller måttet så är det inte hela världen. För en säkerhetsprodukt som en lavinspade riskerar det däremot att få ödesdigra konsekvenser. I värsta tänkbara scenario riskerar någon av dina skidkompisar att dö eftersom din lavinspade går sönder.</p><p></p><p>Visst kan man testa och säkerställa funktionen på en spade. Jag ställer mig dock frågande hur många i detta forum som har förmågan att geomföra ett utförligt och korrekt sådant test, själva under verklighetstrogna förhållanden. Jag vet i alla fall att jag själv inte är en av dem.</p><p></p><p>Så hur vet vi själva då att våra spadar verkligen håller måttet!? Som jag ser det är det mest tillförlitligt att utgå från utförliga test från oberoende aktörer. Jag utgick själv från samma test som</p><p> [USER=158146]@MP1[/USER] länkade tidigare i tråden, vilket är det bästa test av lavinspadar som jag lyckats komma över. Med det som utgångspunkt, kompletterat av andra test, i kombination med måtten på min skidryggsäck föll valet på G3 AviTech Shovel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="telemarkus, post: 1093789, member: 88837"] I princip håller jag med dig [USER=60010]@havreboll[/USER]. Det är inte säkert att en viss produkt är bättre än en annan bara för att den har en viss logga på sig. Jag tycker däremot inte att jämförelsen med produkter som fiskelina och båtfernissa, där det inte finns någon säkerhetsaspekt som spelar in, håller. Skulle man köpa en sådan no name-produkt och det visar sig att den inte håller måttet så är det inte hela världen. För en säkerhetsprodukt som en lavinspade riskerar det däremot att få ödesdigra konsekvenser. I värsta tänkbara scenario riskerar någon av dina skidkompisar att dö eftersom din lavinspade går sönder. Visst kan man testa och säkerställa funktionen på en spade. Jag ställer mig dock frågande hur många i detta forum som har förmågan att geomföra ett utförligt och korrekt sådant test, själva under verklighetstrogna förhållanden. Jag vet i alla fall att jag själv inte är en av dem. Så hur vet vi själva då att våra spadar verkligen håller måttet!? Som jag ser det är det mest tillförlitligt att utgå från utförliga test från oberoende aktörer. Jag utgick själv från samma test som [USER=158146]@MP1[/USER] länkade tidigare i tråden, vilket är det bästa test av lavinspadar som jag lyckats komma över. Med det som utgångspunkt, kompletterat av andra test, i kombination med måtten på min skidryggsäck föll valet på G3 AviTech Shovel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinspade jämförelse
Tillbaka
Topp