lavinspade

lavinspade
Under en lavinkurs som bland annat jag, PeterK o gnilk var pà i december sà tog vi och grävde ett rejält jäkla hàl. Alla hade olika spadar av olika material och det var jäkligt kul att se resultatet av det. När förstegrävaren (den längst in i hàlet högst upp i backen) bytte fràn metall till plast sà var det som att allt tog stopp. Det var som att käka soppa med gaffel. Det hände ingenting. Numera kör alla av oss med metallblad.

Metallblad och Barryvox pulse is the shit.

lavinspade
Sök lite på forumet och du kommer att hitta mängder av svar på din fråga.

Eller så kan du komma och testa själv,

utstallning.gif

vi har spadar från de flesta större leverantörer och jag har flera hål med riktigt hårt frusen snö som jag vill ha hjälp med. ;-)

lavinspade
Mountain_Man sa:
Stubai Techblade är en bra spade av högsta kvalitet med metallblad och teleskopskaft. I länken här ser du spaden samt en länk till ett spadtest! http://www.stubai-bergsport.com/law...VscG1lcyZsPWRldXRzY2gmZWludHJhZz0xNTM0Mw.html Vilken spade tror du är bäst ...? ;-) / MM
Blev mest förvånad över att ortovox var sämst faktiskt......gick med illusionen att de hade koll på läget. Kör mammutspaden själv och kan bara instämma med testet.

lavinspade
Köp ingen med plast. Ställ dig i en snödriva av is och försök gräva, den böjer sig och jävlas. Går inte sönder men den gräver inte heller.

centralbyrakraten

Ni har sjuuukt hård snö vid ert testområde, böjde nästan min sond (eller böjde den). den långa guldfärgade i orange paket vad den nu heter :)

Tillbaka
Topp