Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinutrustning svenska "fjäll"..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="larsrudal" data-source="post: 1005967" data-attributes="member: 81429"><p>Ärligt talat: har det någonsin gått en lavin i något av de tre ställen du nämner? Vill inte vara spydig på något sätt men mig veterligen har det inte det. Den här uppfattningen att det är livsfarligt att åka offpist i svenska fjällen är enligt mig klart överdriven. Jag vet att det finns vissa, få, platser där det går laviner också i de svenska fjällen men de är inte många. Tråkigt nog är det ju sällan det snöar tillräckligt mycket här. Om du är osäker fråga på orten och du får svar. Själv skulle jag aldrig tagit med mig något till de orter du nämner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="larsrudal, post: 1005967, member: 81429"] Ärligt talat: har det någonsin gått en lavin i något av de tre ställen du nämner? Vill inte vara spydig på något sätt men mig veterligen har det inte det. Den här uppfattningen att det är livsfarligt att åka offpist i svenska fjällen är enligt mig klart överdriven. Jag vet att det finns vissa, få, platser där det går laviner också i de svenska fjällen men de är inte många. Tråkigt nog är det ju sällan det snöar tillräckligt mycket här. Om du är osäker fråga på orten och du får svar. Själv skulle jag aldrig tagit med mig något till de orter du nämner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinutrustning svenska "fjäll"..
Tillbaka
Topp