Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinutrustning svenska "fjäll"..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="iLd0tt0re" data-source="post: 1006010" data-attributes="member: 121682"><p>Jag har redan lavinutrustning i form av spade, sond och transceiver så för mig är det självklart att stoppa ned dem i ryggsäcken även när man åker i snöfattiga svenska fjäll framåt vårkanten då det inte kommit nederbörd på länge. Jag har ju redan prylarna och de väger inte så mycket att jag stör mig på dem.</p><p></p><p>För mig känns det lite som att använda bilbälte. En normalt funtad person använder sig av bälte även om denne kör på E4 i 110 km/h, tidigt en morgon utan trafik och med viltstängsel.</p><p></p><p>I mitt fall så äger jag ju redan utrustningen så det är inte så mycket att fundera på. Men med handen på hjärtat så hade jag inte införskaffat säkerhetsutrustning för över 10000 kronor för att åka offpist i de anläggningar som nämnts. Då hade jag anpassat åkningen efter eget omdöme istället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="iLd0tt0re, post: 1006010, member: 121682"] Jag har redan lavinutrustning i form av spade, sond och transceiver så för mig är det självklart att stoppa ned dem i ryggsäcken även när man åker i snöfattiga svenska fjäll framåt vårkanten då det inte kommit nederbörd på länge. Jag har ju redan prylarna och de väger inte så mycket att jag stör mig på dem. För mig känns det lite som att använda bilbälte. En normalt funtad person använder sig av bälte även om denne kör på E4 i 110 km/h, tidigt en morgon utan trafik och med viltstängsel. I mitt fall så äger jag ju redan utrustningen så det är inte så mycket att fundera på. Men med handen på hjärtat så hade jag inte införskaffat säkerhetsutrustning för över 10000 kronor för att åka offpist i de anläggningar som nämnts. Då hade jag anpassat åkningen efter eget omdöme istället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinutrustning svenska "fjäll"..
Tillbaka
Topp