Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinutrustning svenska "fjäll"..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 1006038" data-attributes="member: 101593"><p>Pillard: Vi är ense, därav min kommentar att man kollar med lokal skidpatrull, alltid, oavsett ort (utom hammarbybacken...). </p><p></p><p>Sen är ju skillnad på ifall man gör något själv eller rekommenderar det till andra. Jag har åkt offpist ensam/själv många gånger, även i rejält osäker terräng, men jag rekommenderar inte andra att göra det. Jag är fullt medveten om att jag tar en risk och accepterar det. Nånstans måste man få leva också, att bara åka pist vissa dagar enbart för att rätt sällskap inte finns på plats är för mig otänkbart. Sjävklart väljs då terrängen med tanke på att jag är ensam, men riskfritt blir det aldrig, men det vill jag ju inte att det ska vara, då vore ju skidåkning jävligt tråkigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 1006038, member: 101593"] Pillard: Vi är ense, därav min kommentar att man kollar med lokal skidpatrull, alltid, oavsett ort (utom hammarbybacken...). Sen är ju skillnad på ifall man gör något själv eller rekommenderar det till andra. Jag har åkt offpist ensam/själv många gånger, även i rejält osäker terräng, men jag rekommenderar inte andra att göra det. Jag är fullt medveten om att jag tar en risk och accepterar det. Nånstans måste man få leva också, att bara åka pist vissa dagar enbart för att rätt sällskap inte finns på plats är för mig otänkbart. Sjävklart väljs då terrängen med tanke på att jag är ensam, men riskfritt blir det aldrig, men det vill jag ju inte att det ska vara, då vore ju skidåkning jävligt tråkigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinutrustning svenska "fjäll"..
Tillbaka
Topp